مدیرآموزش و پرورش کردکوی عنوان کرد

مدیرآموزش و پرورش کردکوی از تحصیل بیش از 11 هزار دانش آموز در این شهرستان خبر داد.

تحصیل بیش از 11 هزار دانش آموز در کردکوی/ دانش آموزان از مهارت کافی برخوردار نیستند

به گزارش گلستان24؛امید شهریاری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان کردکوی، با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، اظهار کرد:  انتظار ما از اصحاب رسانه همراهی با آموزش و پرورش است تا با حمایت رسانه ها، پتانسیل‌های شهری و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم گام های مطلوبی برداریم.
وی با بیان اینکه شهرستان کردکوی از پتانسیل بالقوه بالا و از پتانسیل بالفعل پایینی برخوردار است، گفت: برنامه ما این است که با همت مسوولان و مشارکت دستگاه‌های مختلف اجرایی پتانسیل بالقوه شهرستان را به بالفعل تبدیل کنیم.
مدیرآموزش و پرورش کردکوی با بیان اینکه اصول کاری ما مدیریت جامع کیفیت است، افزود: در مدیریت جامع کیفیت هدف تغییر و تحولات نیروی انسانی نیست بلکه هدف آن بهبود وضعیت موحود است.
شهریاری بر ضرورت انجام فعالیت‌های تیمی تاکید کرد و یادآور شد: نقش مدیر در هر دستگاهی شاخص است، در واقع مدیر در سیستم اداری با نقش راهبردی خود یک تیم را تشکیل و اقدامات جدیدی را انجام دهد.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های ما مدرسه‌محوری است، بیان کرد: با سیاست مدرسه محوری در چارچوب قوانین و مقررات اختیاراتی به ارکان و دستگاه های مختلف داده می‌شود.
مدیرآموزش و پرورش کردکوی برداشتن دیوار مدرسه را رویکرد دیگر آموزش و پرورش کردکوی برشمرد و خاطرنشان کرد: در برداشت دیوار مدرسه مصداق ذهن افراد است نه دیوار فیزیکی، در واقع هر دستگاه و نهاد در چارچوب قوانین و مقررات به مدارس ورود پیدا می‌کنند و در راستای اهداف خود در راستای توسعه و فرهنگ‌سازی گام برمی دارند.
شهریاری بر ضرورت مهارت‌آموزی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز فارغ‌التحصیلان ما از بسیاری از مهارت‌های اولیه اجتماعی آگاه نیستند، آموزش مهارت‌های اجتماعی وظیفه اولیه آموزش و پرورش نیست اما با تغییر نقش صورت گرفته ما ناچار هستیم مهارت‌های مختلف خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب گوش کردن و ... را به دانش آموزان آموزش دهیم.
وی با بیان اینکه تقویت جایگاه و منزلت مهم یکی از اهداف بنده است، خاطرنشان کرد: معلم، سازنده فکر و عقیده است نه کارمند دولت، جایگاه مهم معلمان ایجاب می‌کند دیدگاه مسوولان و جامعه نسبت به آنها متفاوت باشد.
مدیرآموزش و پرورش کردکوی آموزش درست را منوط به فرمانبرداری دانش آموزان از معلم دانست و یادآور شد: آموزش و پرورش و خانواده‌ها باید جایگاه معلم را حفظ کنند.
شهریاری با بیان اینکه بیش از 11 هزار دانش آموز در شهرستان کردکوی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: آموزش و پرورش از لحاظ نیروی انسانی بزرگترین دستگاه است که اگر به درستی رفتار کند  و درگیر مسائل حاشیه‌ای، سیاسی کاری و تنش‌های قابل حل نشود، می‌تواند لیدر فکری جامعه باشد.
وی با بیان اینکه رویکرد ما این است که آموزش و پرورش را از رویکرد دیمی به سوی رویکرد علمی سوق دهیم، ابراز کرد: با رویکرد علمی قبل از انجام کار، ابتدا باید پژوهش‌های لازم صورت بگیرد سپس اقدام شود.
مدیرآموزش و پرورش کردکوی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند خواسته های عمومی را به سوی اهداف موردنظر آموزش و پرورش سوق دهند، تاکید کرد: یکی از مسائلی که در جامعه امروز ما وجود دارد جای خالی نذر فرهنگی است که رسانه‌ها با استفاده از ظرفیتی که دارند، می‌توانند نذر فرهنگی را در جامعه فرهنگ‌سازی کنند.
شهریاری مشارکت‌های مردمی را یکی از منابع درآمدی آموزش و پرورش خواند و افزود: زمانی که مشارکت مردمی با رضایت خانواده‌ها پرداخت شود مشکلی ندارد و به بهبود کیفیت مدرسه کمک می‌کند اما در صورتی که مدارس از روی اجبار نسبت به دریافت مشارکت‌های مردمی اقدام کنند مشکل ساز می‌شود.
وی متذکر شد: برای بهبود کیفیت خدمات آموزشی باید خانواده‌ها کنار آموزش و پرورش باشند در غیر این صورت آموزش و پرورش به تنهایی قادر به تحقق اهداف خود نیست و آموزش صحیح در مدارس رخ نخواهد داد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار