رئیس شورای حل اختلاف گلستان:

رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان گفت: ۱۴۲ شعبه حل اختلاف در استان گلستان داریم که در شهر و روستا فعال است و این آمادگی را داریم در همه روستاها شورای حل اختلاف را راه‎اندازی کنیم.

آمادگی راه‎اندازی شعب حل اختلاف در همه روستاهای گلستان را داریم

به گزارش گلستان 24؛ احمد جعفری پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان صلح و سازش استان گلستان اظهار داشت: در 8 ماه گذشته 23 هزار و 333 پرونده حقوقی وارد شورای حل اختلاف شده که تنها 3 هزار و 50 مورد اعتراض قرار گرفته است.

معاون دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان  تصریح کرد: 142 شعبه حل اختلاف در استان گلستان داریم که در شهر و روستا فعال است و این آمادگی را داریم در همه روستاها شورای حل اختلاف را راه‎اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه 56 هزار و 693 پرونده در 8 ماه گذشته در شورای حل اختلاف مخدومه شده، افزود: 57  هزار و 91 فقره به شورای حل اختلاف پرونده در 8 ما گذشته وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد این پرونده‎ها رشد داشته است.

رئیس شعب حل اختلاف استان گلستان ادامه داد: در 32 روستا شورای حل اختلاف داریم و امید داریم در روستاهای استان گلستان شورای حل اختلاف را گسترش دهیم.

جعفری افزود: امسال 27 درصد مصالحه در پرونده‎ها در شورای حل اختلاف استان را شاهد بودیم که 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: استقرار شعب صلح و سازش در دادگستری‎ها اتفاق افتاده و در هشت ماه 11 هزار و 278 پرونده براساس ماده هشت به این شعب ارجاع شده که 54 درصد پرونده منجر به سازش شده است.

رئیس شعب حل اختلاف استان گلستان یادآور شد: 252 هزار و 73 پرونده در هشت ماه گذشته به دادگستری استان گلستان وارد شده که نسبت به سال گذشته 0.4 درصد افزایش نشان می‎دهد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار