دبیر ستاد صبر کشور:

دبیر ستاد صبر کشور گفت: گلستان استان پیشرو در صلح و سازش پرونده‎های قضایی است و امروز ستاد صبر در گلستان به‌عنوان نخستین استان کشور راه‎اندازی شد.

نخستین ستاد صبر استانی در استان گلستان راه‎اندازی شد

به گزارش گلستان 24؛امید محبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: وجود فلسفه وجودی ستاد صبر بر 3 محور اقدامات فرهنگی، رسانه‎ای و آموزشی استوار است و به دنبال این هستیم که نگاه جامعه را نسبت به موضوعات ترویج فرهنگ صلح و سازش بهبود ببخشیم.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی اگر وقتش به صلح و سازش پرداخته شود از مشکلات اصلی و اساسی جامعه برای رسیدگی به پرونده‎های مهم جامعه فاصله می‎گیرد و براین اساس در ستاد صبر این مهم را دنبال می‎کنیم.

دبیر ستاد صبر کشور ادامه داد: این ستاد به شکل فراقوه‎ای و با تاکید مقام معظم رهبری که دستگاه‎ها به دنبال اقدامات فراسازمانی باشند و نقش خود را در آسیب‎های اجتماعی مشخص کنند، شکل گرفت.

8 کمیته در ستاد صبر کشور راه‌اندازی شد

محبی با بیان اینکه کمیته اختصاصی به عنوان فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی راه‎اندازی کردیم، افزود: این کمیته به دنبال ترویج فرهنگ صبر و صلح و سازش در جامعه است.

وی با بیان 7 کمیته دیگر نیز در ستاد صبر کشور شکل گرفته، افزود: از فعالان اجتماعی، متخصصان و روحانیون استفاده شده و با ارائه راهکار دقیق و کارشناسی در صدد این هستیم آسیب‎های اجتماعی در جامعه کم‎تر شود.

دبیر ستاد صبر کشور گفت: در سال گذشته نخستین همایش صبر را برگزار کردیم و از قضات فهیم که بهترین و بیشترین احکام جایگزین حبس داشتند، افرادی که از خون عزیزانشان گذشتند و سومین دسته بزرگان و خیرانی بودند که به کمک دستگاه قضائی آمدند.

محبی با بیان اینکه دادگستری استان گلستان یک استان پیشرو در صلح و سازش است، یادآور شد: یک سال پیش در ستاد ملی شکل گرفته و دستورالعمل آن یک هفته گذشته ابلاغ شده و در استان گلستان نخستین ستاد صبر استانی در کشور شکل گرفت.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار