مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران گلستان خبر داد

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان گلستان گفت: در مدت 10 سال پس از تأسیس این بانک در استان گلستان حدود 60 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال در سطح استان پرداخت شده است.

پرداخت 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مهر ایران در گلستان

به گزارش گلستان۲۴؛رحمان تقوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت دهمین سالروز تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران برگزار شد، اظهار کرد: 22 آذر دهمین سالروز تاسیس این بانک است، ما به پاس این تولد برنامه‌هایی را در سطح استان داریم.

وی تصریح کرد: این بانک در سال 1386 تاسیس شد، و 10 بانک اول ایران اعم از ملی، ملت، صادرات، تجارت، سپه، کشاورزی، مسکن، رفاه، توسعه صادرات، صنعت و معدن مکلف شدند این بانک را تاسیس کنند، هر کدام از بانک‎ها قرار شد سهمی بگذارند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان گلستان افزود: اساس راه‎اندازی این بانک قرض الحسنه است و کارمزد تسهیلات صفر درصد، دو درصد، سه درصد و چهار درصد است.

تقوی بیان کرد: این بانک به قصد رضای باری‎تعالی و اهداف مخلصانه تأسیس شده است و ترویج سنت حسنه قرض الحسنه از اهداف تاسیس این بانک بوده است، هر گونه تسهیلات برای رفع نیاز و احتیاجات ضروری پرداخت می‌شود و قرض‌الحسنه است که با هدف حمایت از افراد نیازمند جامعه انجام می‎گیرد.

وی گفت: تفاوت ما با سایر بانک‎ها این است که مالکین دولتی دارد و از حاشیه امن و مطمئن برخوردار است ما 540 شعبه در سراسر کشور داریم بیش از 4 هزار نیروی متخصص، جوان و کارآمد در خدمت مردم هستند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان گلستان با بیان اینکه 9 شعبه در استان گلستان فعالیت دارد، ابراز کرد: این شعبات در شهرستان‎های گرگان «دو شعبه»، کردکوی، بندرترکمن، آق‌قلا، آزادشهر، گنبدکاووس «دو شعبه» و کلاله پیش‌بینی ‌شده است، تا پایان سال جاری تعدادی از شعب این بانک در سطح استان افتتاح می‎شود برای سال آینده دستور افتتاح شعبه در دستور کار است.

تقوی با بیان اینکه این بانک صددرصد اسلامی است، گفت: این بانک عملیات قرض الحسنه انجام می‎دهد شائبه‎ای در این زمینه وجود ندارد، مردم استقبال زیادی از این بانک می‌کنند استقبال تراکمه نیز خوب بوده است، دستگاه‌های اجرایی، کشاورزان و روستاییان نیز از این بانک بیشتر شده است.

وی با اشاره به تنوع تسهیلات این بانک تصریح کرد: ما در 6 بخش تسهیلات برای رفع احتیاجات ضروری، درمان، ازدواج، کمک هزینه مسکن، کشاورزی، دامداری و صنوف پرداخت می‌کنیم.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان گلستان بیان کرد: امکانات و ظرفیت‌های این بانک از لحاظ سیستم سخت افزاری و نرم افزاری کمتر از 10 بانک مذکور و مورد اشاره نیست، ظرفیت‌های آن بانک‎ها در بانک قرض الحسنه مهر ایران نهادینه شده است.

تقوی با بیان اینکه در قرآن 13 آیه در رابطه با سنت قرض‌الحسنه اشاره شده است، افزود: روایات زیادی در این باره وجود دارد یکی از برکات سنت قرض‌الحسنه این است که ما می‌توانیم دستگیر افراد نیازمند باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قرض الحسنه می‌تواند اقتصاد را در خدمت عقیده اسلامی بگیرد، ابراز کرد: قرض الحسنه یک نوع ایثار است و یکی از ارزش‎های آن اینکه به خداوند می‎توانیم وام بدهیم کسی نباید در این زمینه تردید کند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان گلستان گفت: مشتری مداری، تکریم و صیانت از مشتریان مهمترین و اصلی‌ترین سیاست بانک قرض الحسنه مهر ایران است و پرسنل ما همواره برای رضایتمندی مشتریان تلاش می‌کنند.

تقوی با بیان اینکه در مدت 10 سال پس از تأسیس این بانک در استان گلستان حدود 60 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال در سطح استان پرداخت شده است، گفت: امسال 10 هزار فقره تسهیلات پرداخت کردیم.

به گفته وی؛ رسالت این بانک انتفاعی و تجاری نیست و فقط برای کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه راه اندازی شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان گلستان با بیان اینکه در زمینه اشتغالزایی نیز مشارکت داریم، افزود: برای سازمان‌های مردم‌نهاد مانند بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مسکن و اداره کل زندان‎ها تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کردیم.

تقوی با تصریح اینکه بیش از 50 درصد مشتریان این بانک بانوان هستند، گفت: در سطح کشور 15 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کردیم و در استان گلستان طرح ضربتی دو ماهه حدود در فقه پرداخته و از ابتدای امسال حدود 600 فقره پرداخت کردیم از ابتدای امسال نیز یک‌هزار و 50 تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار