رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور با اعتبار هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و تملک دارایی‌های سرمایه ایی استانی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان برای استان گلستان تقدیم به مجلس شده است.

بودجه پیشنهادی استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حسین پیشقدم رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستانگفت: لایحه بودجه سال ۹۷ با ویژگی‌هایی همچون انضباط مالی ۱۰۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استانی با بودجه ریزی، مبتنی بر عملکرد اعتبارات هزینه ای، حرکت به سوی تمرکز زدایی با افزایش اعتبارات استان ها، کاهش اتکا به منابع حاصل از درآمد‌های نفتی و گازی و اتکا بیشتر به منابع حاصل از درآمد‌های مالیاتی در نظر گرفته شده است.


وی ادامه داد: توجه ویژه به موضوعات محوری همچون آب، محیط زیست، ساماندهی پسماندها، حمل و نقل ریلی از اولویت‌های برنامه‌ای لایحه بودجه ۹۷ است و تلاش برای حذف فقر مطلق از طریق تحت پوشش قراردادن تمام افراد با درآمد کمتر و بهبود بهداشت و سلامت با نگاه عدالت اجتماعی از مهمترین موضوعات لایحه بودجه ۹۷ است.


پیشقدم گفت: یکی دیگر از اصول لایحه تقدیمی، تنوع در تامین منابع مالی برای پروژه‌های عمرانی است که با تلاش‌های صورت گرفته استان، طرح‌های سد شصت کلاته گرگان، آزاد راه نوکنده کلاله آشخانه، بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی گنبد کاووس، آبرسانی به شهر‌های گرگان، بندر ترکمن، گمیشان، رامیان و شهر‌های نوار مرزی استان، امکان استفاده از اعتبارات بودجه عمومی دولت و مشارکت بخش عمومی و خصوصی در لایحه بودجه ۹۷ قابل اجرا است.


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: با تصویب کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ بیمارستان جایگزین پنجم آذر گرگان از ۳۸۱ به ۶۰۰ تختخواب افزایش یافت تا کمبود تختخواب‌های بیمارستان‌های استان برطرف شود.


وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ امکان احداث و تجهیز بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ۲ گرگان با مشارکت بخش عمومی غیر دولتی نیز امکان پذیر شده است.


پیشقدم افزود: رشد اعتبارات هزینه‌ای استان گلستان با عددی بالغ بر ۱۵ و ۳ دهم درصد و با ۲ درصد بیشتر از میانگین استان‌های کشور در لایحه، از نکات مثبت دیگر است.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار