مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ کودک لازم‌التعلیم در استان گلستان از تحصیل در مدارس بازمانده‌اند.

بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ کودک لازم‌التعلیم گلستانی از تحصیل در مدارس بازماندند

به گزارش گلستان24؛سعید مازندرانی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کاهش فقر و جلوگیری از نسلی شدن آن اظهارداشت: یکی از تعهدات وزارتخانه در راستای اقتصاد مقاومتی کار جلوگیری از نسلی شدن فقر است. برهمین اساس باید اقداماتی انجام دهیم که اینگونه افراد توانمند شوند.

 وی با اشاره به وجود تعداد زیادی از کودکان بازمانده از تحصیل در استان افزود: بیش از 2 هزار و 900 کودک لازم‌التعلیم که باید سرکلاس‌های درس باشند، از تحصیل بازمانده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بیان داشت: در این باره اقدامات و پیگیری‌هایی با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی، سازمان‌های مردم نهاد انجام شد و توانستیم تعدادی از این کودکان را به مدرسه بازگردانیم.

وی حمایت از کارگران را از دیگر وظایف و سیاست های وزارتخانه برشمرد و گفت: در استان گلستان بیش از 4 هزار نفر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که ماهانه بیش از 4 میلیارد تومان به این افراد پرداخت می‌شود.

مازندرانی داشتن "کار شایسته" را جزئی از حقوق شهروندان دانست و افزود: حق هرشهروندی است که کار شایسته داشته باشد، در این زمینه کارهای زیادی می‌شود اما بازهم سالانه بیش از 7 هزار پرونده اخراج کارگران تشکیل و رسیدگی می‌شود.

وی درباره ورزش کارگری هم اظهار داشت: در استان گلستان 6 مجموعه کارگری وجود دارد که در حال خدمات‌رسانی است اما نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بیش از 400 هزار کارگر باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه با احتساب خانواده‌های کارگران بیش از 700 هزار نفر در استان باید از این خدمات بهره بگیرند، گفت: در زمینه ورزش کارگری بودجه‌ای در قالب کشوری و استانی برای ما دیده نشده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار