رئیس اداره شیلات علی‌آبادکتول:

رئیس اداره شیلات شهرستان علی‌آبادکتول گفت: شهرستان علی‌آبادکتول با 13 مزرعه فعال و تولید 320 تن ماهی قزل‌آلا مقام اول تولید این محصول را در استان داراست.

علی‌آبادکتول با 13 مزرعه فعال و تولید 320 تن قزل‌آلا مقام اول تولید این محصول را در گلستان داراست

به گزارش گلستان24؛رحمت محمدی صبح امروز در پانزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شیلات استان گلستان در شهرستان علی‌آبادکتول به بیان ظرفیت‌های این شهرستان در زمینه پرورش ماهیان گرمابی و سردابی پرداخت و اظهار کرد: در این شهرستان علاوه بر پرورش ماهیان سردابی، ماهیان گرمابی، خاویاری، زینتی و زالو نیز پرورش داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی و استفاده دو منظوره از آب چاه‌های کشاورزی تاکنون 18 پروانه بهره‌برداری صادر شده است که کشاورزان در حال حاضر مشغول فعالیت در زمینه پرورش ماهی در کنار زمین‌های کشاورزی خود هستند.

 مدیر کل شیلات گلستان نیز در این جلسه با اشاره به استفاده از ظرفیت طرح های اقتصاد مقاومتی در جهت رشد و ارتقا استان گفت: اقتصاد مقاومتی یک فرصت و ظرفیت مناسب در زمینه فعالیتهای شیلاتی است که با تلاش در این زمینه می توان به نتایج خوبی در مسیر توسعه استان رسید.

سیدجواد قدس‌علوی با تاکید بر اهتمام به طرح های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: طرح های زودبازده در زمینه اقتصاد مقاومتی باید به مرحله اجرا و منتج به تولید و اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود 18 هزار حلقه چاه کشاورزی پروانه دار در استان می تواند فرصت خوبی در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری«اقتصاد مقاومتی ـ تولید و اشتغال» باشد که کشاورزان برای استفاده بهینه از آب این چاه ها در فصل زراعی با احداث حوضچه سر راه چاه خود به پرورش ماهی نیز بپردازند.

همچنین در حاشیه این جلسه معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان نیز اظهار کرد: جلسات مختلف توجیهی استفاده بهینه از آب چاه کشاورزی، در سطح استان و شهرستان‌ها برای کشاورزان، در حال اجرا است که امیدواریم کشاورزان عزیز نهایت استفاده را در این زمینه از وجود چاه های کشاورزی خود ببرند.

محمود سقلی به چهار پروژه آبزی‌پروری که در راستای اقتصاد مقاومتی مطرح شده‌اند اشاره کرد و یادآور شد: چهار پروژه آبزی‌پروری در راستای اقتصاد مقاومتی در اداره کل شیلات استان تعریف شده که یکی از آنها پرورش ماهی در قفس و پن است که به عنوان یک پروژه ملی در استان پیگیری می شود و در حال حاضر دو مورد در حال بهره‌برداری و چهار مورد در مسیر اخذ پروانه تاسیس هستند سه پروژه دیگر اقتصاد مقاومتی استان از جمله پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی با استفاده از چاه‌های دو منظوره کشاورزی و پرورش میگو هستند.

وی در خصوص تداوم جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی در شیلات استان گفت: هر هفته در جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی که به صورت مرتب با حضور و تاکید مدیر کل شیلات استان برگزار و پیگیری می شود که امیدواریم به زودی از این مسیر، به نتایج خوبی در زمینه تولید و اشتغال، برسیم.

گفتنی است پانزدهیمن جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شیلات استان با حضور مدیر کل، معاون آبزی‌پروری، معاون صید و بنادر ماهیگیری، روسای ستادی آبزی‌پروری و ادارت شیلات شهرستان های استان، به میزبانی علی‌آبادکتول برگزار شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار