رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان مطرح کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان گفت: برای تکمیل مرکز تشخیص بیماری‌های دام با محوریت اسب و دوپینگ اسب، مصوبه بودجه یک و نیم میلیاردی را دریافت کردیم و این بودجه به زودی تزریق خواهد شد.

نمایشگاه دائمی اسب در شرق گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان24؛حسین پیشقدم امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان درباره تکمیل پروژه مرکز بیماری‌های دام و اقدامات ویژه در حوزه تشخیص بیماری‌های اسب بخصوص در حوزه دوپینگ اسب در استان گلستان اظهار کرد: مرکز تشخیص بیماری‌های دام در هشت استان کشور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در حوزه دامپزشکی است، ادامه داد: دامپزشکی یک مرکز حاکمیتی است و برای تشخیص بیماری دام‌های یک منطقه و یا دام مورد نظر باید نظر حاکمیتی صادر شود و نمی‌توانیم این موضوع را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان تصریح کرد: موضوع دوپینگ اسب هم یک موضوع حاکمیتی است و نمی‌توانیم به سادگی موضوع را واگذار کنیم که تصمیم بر ساخت این مجموعه گرفته شد.

پیشقدم تاکید کرد: ساخت این مرکز از سال‌های گذشته در استان آغاز شد اما در برهه‌ای از زمان یک کارگری به دلیل برق‌گرفتگی در این مرکز جان خود را از دست داد و ساخت پروژه در گذشته متوقف شد.

وی اضافه کرد: پس از ورود من به استان، موضوع را پیگیری کردم و ساخت مجموعه دوباره آغاز شد و این مرکز در نزدیکی آق‌قلا در حال احداث است.

*تامین 35 درصد پروتئین سفید استان تهران توسط گلستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان خاطرنشان کرد: موضوع دامپروری و توجه به موضوعات مختلف دام از موضوعات مهم استان گلستان است زیرا ما هفت درصد پروتئین سفید کشور را تامین می‌کنیم، 35 درصد پروتئین سفید استان تهران را تامین می‌کنیم و در این حوزه حرفی برای گفتن داریم.

پیشقدم تاکید کرد: یک میلیون و 500 هزار دام سبک و 300 هزار دام سنگین در استان داریم و اگر من به عنوان مسئول سازمان برنامه و بودجه که موضوع توسعه استان را دنبال می‌کنم به موضوعات مربوط به دام توجه نکنم به طور طبیعی شاید مسئول دیگری به این موضوع توجه ویژه نخواهد داشت.

وی گفت: این مرکز به دلیل همین اهمیت‌ها در حال ساخت و راه‌اندازی است، پیمانکار جدید مشخص شده و کار خود را آغاز کرده و یک بخش از این مرکز را قرار شد به موضوع اسب اختصاص دهیم زیرا در توسعه شاخص‌های اقتصادی استان این موضوع دیده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان بیان کرد: نمایشگاه دائمی پرورش اسب را در شرق استان افتتاح خواهیم کرد و به دنبال فراهم کردن تمام موضوعات زیرساختی در حوزه پرورش اسب در استان هستیم.

پیشقدم تاکید کرد: من برای مرکز بیماری‌های دام به شدت علاقه‌مند به این هستم که موضوعات مرتبط با اسب را پیگیری کنیم از این رو با پیگیری‌هایی که انجام دادم مصوبه یک و نیم میلیارد تومان بودجه را برای تکمیل این مجموعه دریافت کردیم و برای تکمیل این پروژه تزریق خواهد شد.

* تاکید ماندگاری تمام درآمد مرکز بیماری‌های دام در گلستان

وی با اشاره به اینکه این مرکز به 2 میلیارد و 400 میلیون تومان بودجه برای تامین تجهیزات نیازمند است، اضافه کرد: اگر قرار باشد استانی در کشور در خصوص اسب صحبت کند و حرفی برای گفتن داشته باشد استان گلستان است و این اعتقاد قلبی من است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان تصریح کرد: برنامه ما این است که کیت شناسایی اسب که در بدن اسب تزریق می‌شود را در استان گلستان بسازیم و همه نیازهای لازم برای پرورش تمام عیار اسب را در استان داشته باشیم.

پیشقدم گفت: یک نکته و اختلاف نظری که با سازمان دامپزشکی داریم این است که ما می‌گوییم چون استان گلستان این اعتبار را برای این مجموعه گذاشته است اگر درآمد 10 میلیاردی از این مرکز داشتیم نباید این درآمد به استان‌های دیگر اختصاص داده شود هرچند که این کار سختی است اما تلاش داریم این اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: ما باید در استان گلستان برای اسب کارهایی را انجام دهیم که در تلاش هستیم که موضوع مدیریت کورس‌های سوارکاری در استان را 10 ساله در اختیار بگیریم و سرمایه‌گذاری وارد استان شده و برنامه دارد اقدامات خوبی را در این حوزه انجام دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گلستان اظهار کرد: در مدت هشت ماه، 320 میلیون تومان برای انتقال برق به داخل مجموعه سوارکاری، سیستم بهداشتی، ساختارهای جایگاه تماشاگران و موضوعات دیگری هزینه کردیم در حالی که در زمان مدیریت فدراسیون این اتفاق برای این مجموعه نمی‌افتاد.

پیشقدم تاکید کرد: ما با جدیت دنبال این هستیم مدیریت این مجموعه به طور کامل در اختیار استان گلستان باشد و تمام تلاشمان این است که این اتفاق در استان به نحو احسن بیافتد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار