استاندار گلستان در بازدید از خط آهن سبز دشت به بندرگز در غرب استان گفت : این مسیر ریلی تا فروردین 97 به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری خط آهن سبز دشت به بندرگز

به گزارش گلستان24،سید مناف هاشمی عصر پنجشنبه با حضور در محل کارگاه فنی و اجرایی این پروژه ریلی دربندرترکمن اظهارکرد: اعتبار اولیه پیش بینی شده برای دو خطه سازی این مسیر 36 کیلومتری در حدود یکهزار و 70 میلیارد ریال بود که با توجه به شرایط کنونی این پروژه با اعتبار یکهزار و 500میلیارد ریالی به پایان می رسد.
وی ادامه داد: یکی از دلایل وقفه در پایان یافتن این پروژه ریلی تعدد پل های لحاظ شده برای این مسیر مانند پل مجاور روستای قره سو بوده که سرعت اجرای پروژه را کند کرده است.
مسئول روابط عمومی راه آهن شمال شرق نیز به خبرنگار ایرنا گفت: استاندار گلستان از ایستگاه راه آهن اینچه برون و طرح 4 خطه سازی این مسیر نیز بازدید کرد.
از سوی دیگر یکی از شهروندان منطقه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد : هرچند اجرای این طرح ریلی تحول اقتصادی بزرگی را درمنطقه رقم خواهد زد، اما جانمایی محل عبور باند دوم این طرح (در مجاور باند نخست ) از داخل شهر بندرترکمن نگرانی هایی را ایجاد کرده است.
ایری افزود: به سبب نداشتن روگذر از راهبند راه آهن در این شهر ساحلی ، بهره برداری از باند دوم ریلی مشکلاتی را در امر تردد شهروندان و گردشگران رقم خواهد زد.
وی از مسئولین راه آهن استان خواست که از هم اکنون برای احداث روگذر در این شهر چاره اندیشی کنند. 
شهرستان بندرترکمن با هشتاد هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان واقع است و در مسیر راه آهن تهران - گرگان نیز قرار دارد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار