رئیس آموزش و پرورش گرگان:

رئیس آموزش و پرورش گرگان از تهیه و تدوین سند آسیب‎های اجتماعی برای نخستین‎بار در مدارس گرگان خبر داد و گفت: این سند به روش علمی تهیه شده است.

سند آسیب‎های اجتماعی برای مدارس گرگان تدوین شد/ راه‎اندازی مرکز مشاوره دانش‎آموزی و خانواده در گرگان

به گزارش گلستان24؛،نصرالله کشیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: سند آسیب‎های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان گرگان برای نخستین‎بار با روش علمی تهیه و تدوین شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه آسیب‎های اجتماعی فعالیت‎هایی با رویکرد تهاجمی در قالب سیاست‎های تواناسازی معلمان، تواناسازی خانواده که منجر به تواناسازی دانش‌آموزان می‌شود در دستورکار قرار دادیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه بر اساس سند مذکور هفت استراتژی و 33 برنامه برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی در سطح مدارس تهیه شده است، موثرترین بخش‎هایی که در حوزه توسعه‌ای دنبال آن بودیم توسعه فضاهای مشاوره‎ای و مددکارانه بوده است.

کشیری از راه‎اندازی مرکز مشاوره دانش‎آموزی برای نخستین بار در سطح مدارس خبر داد و اظهار کرد: مرکز مشاوره خانواده برای کسانی که خانواده‎های آنان در معرض آسیب قرار گرفتند راه‎اندازی کردیم، مرکز نمایشگاه دائمی آسیب‎های اجتماعی را نیز در مدارس گرگان برپا کردیم.

وی از تشکیل مرکز مدرسه اولیاء برای نخستین‎بار در گرگان خبر داد و افزود: برای نخستین بار بیش از 800 کلاس و دوره در حوزه تربیت دانش‌آموزان انجام دادیم، شناسایی دانش‎آموزان بیش فعال و دارای آسیب‎های حرکتی شناسایی شدند دانش آموزانی که اختلالات رفتاری داشتند را شناسایی کردیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: سال گذشته بیش از یک‎هزار و 950 نفر مددکاری شدند که نیمی از این دانش‌آموزان از پایه اول ابتدایی آنجا رفته بودند تا تحت درمان قرار بگیرند.

کشیری از اجرای طرح شهید شوشتری در مناطق آسیب‌پذیر خبر داد و بیان کرد: این طرح در سه روستای قلعه محمود، قزاق محله و قلعه حسن هستند که به منظور برای توسعه سخت افزاری آنها اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و مدارس این روستاها به صورت ویژه دیده شدند، فعالیت‎های فرهنگی، قرآنی، آموزشی و تربیتی در مدارس این روستا انجام می‎گیرد..

به گفته وی؛ سند آسیب‎های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان گرگان به عنوان سند برتر و نمونه در استان انتخاب شد، همچنین این سند در سطح کشور برتر شد و مورد توجه قرار گرفت.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه 167 مدرسه غیردولتی در شهرستان گرگان وجود دارد، گفت: در تعداد زیادی از این مدارس مربیان خاص تربیتی فعالیت می‎کنند تا کیفیت آموزشی با رویکرد تربیتی‎محور و معنوی‎محور انجام گیرد.

کشیری افزود: نیمی از مدارس گرگان با ظرفیت خیرین و یا به صورت مشارکتی ساخته شده است، با توجه به اینکه شهرستان گرگان باید ویترین آموزش و پرورش باشد اما مدارس این شهرستان از لحاظ سخت‎افزاری بسیار فقیرتر از سایر شهرستان‎های استان گلستان است.

وی با بیان اینکه بیشترین تراکم دانش‎آموزی و دوشیفته در گرگان وجود داشت، ابراز کرد: 19 هزار دانش‎آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‎کردند که این رقم اکنون به 26 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان از شناسایی 300 دانش‎آموز بازمانده از تحصیل در گرگان خبر داد و گفت: از طریق کارگروه تخصصی برای رفع این مسئله تلاش‎هایی در حال انجام است تا از طریق کارگروه تخصصی با هدف بهبود مستمر در حال پیگیری است.

به گفته کشیری؛ بودجه آموزش و پرورش گرگان در سال گذشته 6 میلیارد تومان بود که این رقم در سال تحصیلی جاری به 12 میلیارد تومان ارتقاء پیدا کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار