استاندار گلستان:

استاندار گلستان با اشاره به ضعف در مدل‌سازی در حوزه دفاع مقدس، ایثار و شهادت گفت: باید از ظرفیت هنر برای ارائه مدل انقلابی‌گری به درستی استفاده شود.

ظرفیت هنر برای ارائه مدل انقلابی‌گری به کار گرفته شود

به گزارش گلستان24، حسن صادقلو شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فیلم کوتاه عشق و ایثار که در راستای اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان در گرگان برگزار شد اظهار کرد: ظرفیت های بسیاری در مدل انقلابی گری وجود دارد که نسبت به نمادسازی و ارائه مدل در این زمینه کوتاهی شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دفاع مقدس مدل‌های بزرگی از انقلابی گری وجود دارد، تصریح کرد: باید با ابزار هنر به زیباترین شکل مدل های انقلابی‌گری را به صحنه و تصویر کشید.

استاندار گلستان عنوان کرد: افرادی می خواهند هنر را در بی‌اعتمادی و در مسیر موازی و تقابل با ارزش‌ها نشان دهند در حالی که اشتباه فکر می کنند.

صادقلو با بیان اینکه جامعه نسبت به هنرمندان علاقمند است، تشریح کرد: جامعه طرفدار هنر و هنرمند است و هنرمند برای مردم دارای جاذبه بوده که بیان این مواضع یک حرکت شعاری و در قالب سخنرانی نیست.

وی از هنرمندان خواست تا در راستای مدل کردن ارزش‌های دینی و انقلابی تلاش کنند و گفت: در این مسیر راه طولانی و دشواری در پیش است که باید همت کنیم تا اتفاقات خوشایند بیشتری را شاهد باشیم.

استاندار گلستان با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند هنر با ارزش‌ها در تقابل است، اظهار کرد: هر کدام از 4 هزار شهید استان گلستان یک تاریخ دارد که گاهی باید آنها را مدل کرد و زبان هنر بهترین وسیله برای الگوسازی است.

صادقلو با اشاره به اینکه خدا منشأ زیبایی است، گفت: باید موضوع هنر را خدایی دید چهره‌های هنری در مسیر ارزش‌ها، نگارش‌ها و نمادها باید به معنویت آمیخته شوند آن گاه اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره ایثار و شهادت رابطه طولی بین شهدا و هنرمندان دارد از هنرمندان به عنوان احیاگران عرصه ایثار و شهادت یاد کرد.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار