معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان عنوان کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان از افزایش 3.5 برابری ورود بانوان به بازار کسب و کار خبر داد.

تثبیت نرخ بیکاری در گلستان با ایجاد بیش از 19 هزار شغل

به گزارش گلستان 24،محمود ربیعی صبح امروز در ستاد اشتغال شهرستان گرگان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ایجاد 19 هزار و 400 شغل در استان گلستان طی سال‎جاری، اظهار کرد: با ایجاد این میزان شغل نرخ بیکاری در استان کاهش نمی‎یابد بلکه تثبیت خواهد شد.

وی با بیان اینکه با مدیرانی که شغل کاذب معرفی کردند برخورد می‎شود، تصریح کرد: میزان تعهد اشتغال استان با برش شهرستانی، بخشی و سازمانی تقسیم شده و از طریق سامانه رصد ثبت می‎شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ادامه داد: درخواست ما از مجموع استان ایجاد  ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل خالص است که برای تحقق 100 درصدی این میزان اشتغال، روند دستگاه‎ها باید در ۱۳۰ درصد دنبال شود.

ربیعی از افزایش 3.5 برابری ورود بانوان به بازار کسب و کار خبر داد و با اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» توسط مقام معظم رهبری، افزود: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد تاب‎آور بیان کردند.

وی مسأله اشتغال را یک موضوع کلان ملی دانست و با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، تصریح کرد: نارضایتی‎هایی را طی ماه‎های گذشته شاهد بودیم که متأسفانه سلطنت‎طلب‎ها و منافقین از اعتراضات به‎حق مردم  سوء‎استفاده کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تأکید کرد: در صورتی که به‎عنوان یک مسؤول در دستگاه اجرایی عملکرد مطلوبی نداشته باشیم نا امنی بیشتری در جامعه ایجاد می‎شود، از این رو همه مسؤولان با این نگاه باید به مسأله اشتغال توجه کنند.

ربیعی با بیان اینکه دولت با ایجاد اشتغال درصدد تک رقمی کردن نرخ بیکاری بود، خاطرنشان کرد: اشتغال و رشد اقتصادی مانند تورم و رکود نمودار توسعه‎یافتگی کشورها را مشخص می‎کند.

وی با بیان اینکه استان گلستان در بحث اشتغال در کشور همواره رتبه دو رقمی را به خود اختصاص داده است، یادآور شد: در موضوع اشتغال و اقتصادی نسبت به برنامه‎ها و تعهد استان، عقب‎ماندگی وجود داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه افراد در داخل یا خارج کشور ایران را جزو کشورهایی با مشکلات اقتصادی فراوان می‎بینند، حل مشکل اقتصادی و اشتغال را در گرو همکاری بخش دولتی و خصوصی دانست.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار