سرپرست شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان گفت: با توجه به سرمای شدید هوا در استان؛ برای تامین نفت سفید مناطق کوهستانی و صعب العبور به ویژه در شرق گلستان 600 هزار لیتر نفت سفید مازاد در این حوزه ها توزیع شده است.

توزیع 600 هزار لیتر نفت سفید مازاد در سطح استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حمدالله حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان نفت سفید توزیع شده علاوه بر سهمیه قبلی این مناطق بوده و منطقه کوهستانی خوش ییلاق آزادشهر و چهارباغ گرگان نیز از آن بهره مند شده اند.
وی عنوان کرد: همچنین به میزان لازم نفت گاز و نفت سفید به استان منتقل و در انبارهای گنبدکاووس و گرگان ذخیره سازی شده است.
حبیبی ادامه داد: مخازن جایگاه های پمپ بنزین مسیرهای اصلی و فرعی استان نیز با ظرفیت پر بوده و به صورت آنلاین موجودی ها بررسی شده و با استمرار تامین میزان آن در حد استاندارد نگهداری می شود.
شرپرست شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان گفت: آمادگی این نیز وجود دارد که در صورت افت فشار گاز در جایگاه های CNG استان و تعطیلی این واحدها، برای جبران کسری آن بنزین جایگزین شود.
وی اظهار کرد: همچنین با هفت شرکت تاسیسات گاز مایع در سطح استان هماهنگ شده تا به مقدار کافی گاز مایع ذخیره سازی کنند و اکنون 6 هزار تن گاز مایع موجودی داریم که در سیلندرهای 11 کیلوگرمی ذخیره سازی شده و این میزان در حدود سه تا چهار برابر میزان نیاز است.
حبیبی با بیان اینکه امروزه دیگر کمتر منزلی در سطح استان از نفت سفید استفاده می کند، تصریح کرد: توجه ما در محدوده های شهری برای ذخیره سازی و تامین گاز مایع بیشتر است.
وی در خصوص تامین سوخت نیروگاه علی آباد کتول نیز گفت: سوخت این نیروگاه نفت گاز است و درعین حال 70 میلیون لیتر گازوئیل برای آن ارسال شده و سوخت این نیروگاه برای 20 روز آینده ذخیره سازی شده است.
به گفته وی؛ همچنین برای ذخیره سازی و مایحتاج این نیروگاه به سوخت از امروز روزانه یک میلیون لیتر گازوئیل اضافه نیز انتقال داده می شود.
سرپرست شرکت توزیع و پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان یادآور شد: گلستان از سال 93 به بعد در فهرست استانهای سبز قرار گرفته و امروز بیش از 90 درصد خانوارهای استان از گاز بهره مند هستند.
وی مجموع خانواده های گلستانی بهره مند از نفت سفید را حدود 25 هزار خانوار بیان کرد.
موج سرما از روز شنبه وارداستان گلستان شده است، پیامد این سامانه بارش برف و باران و کاهش شدید دما بوده و ریزش های جوی همچنان ادامه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار