نماینده ولی‌فقیه در جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به افتتاح ۱۴۲ پروژه بخش کشاورزی گلستان در دهه فجر امسال، گفت: به مناسبت دهه فجر پنل‌های خورشیدی بین عشایر استان گلستان توزیع می‌شود.

توزیع پنل‌های خورشیدی بین عشایر استان

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام قنبر معصومی‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روستائیان و عشایر نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و استمرار آن داشته اند.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های بخش کشاورزی در دهه فجر امسال گفت: در این ایام 142 پروژه در زیربخش‌های کشاورزی شامل زراعت، باغبانی، دام وطیور، آب و خاک، منابع طبیعی، شیلات و غیره با اعتباری بیش از 75 میلیارد تومان به بهره‎برداری می‎رسد.

معصومی‌فر بیان داشت: با بهره‎برداری از این طرح برای 411 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‎شود و هم چنین 8 هزار و 207 خانوار نیز از افتتاح آنها بهره‎مند می‎شوند.

وی با اشاره به تدارک برنامه‎های متنوع برای جامعه روستایی و عشایری گفت: در دهه فجر امسال یادواره‎های شهدای روستایی، مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برگزاری مسابقات کشتی محلی برای جامعه روستایی و عشایری پیش‌بینی شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی استان گلستان ادامه داد: در دهه مبارک فجر 5 صندوق خرد ویژه زنان روستایی و عشایری استان افتتاح خواهد شد.

وی گفت: هم‌چنین در این ایام با مشارکت شرکت‌های تعاونی توزیع پنل‌های خورشیدی بین عشایر استان آغاز می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای تأمین برق خود از این پنل‌ها دریافت کنند.

معصومی‌فر افزود: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ویزیت رایگان در مناطق روستایی و عشایری انجام خواهد شد، هم‌چنین اکیپ‌های دامپزشکی نیز برای مایه کوبی دام ها و ویزیت دام‌های عشایر و روستاییان در این مناطق حضور خواهند داشت.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار