معاون استاندار گلستان گفت: تمهیدات لازم برای تأمین اقلام موردنیاز مردم در شب عید انجام شده و مردم نگران نباشند.

توزیع تخم مرغ 6200 تومانی در استان گلستان

به گزارش گلستان 24:محمود ربیعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به نزدیک‌شدن به ایام پایانی سال ممکن است مردم دغدغه‌هایی برای تأمین مایحتاج خود داشته باشند اما این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که مشکلی از این بابت نداشته باشند.

وی با تأکید براینکه مردم نگرانی در این زمینه نداشته باشند، افزود: برای بحث میوه تمهیدات لازم در استان اندیشیده شده و یک‌هزار تن میوه شامل 600 تن پرتقال از محصولات استان و 400 تن سیب دماوند برای آن ایام تأمین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با اشاره به نظارت بر قیمت‌ها و کنترل و تنظیم بازار گفت: جلسات کمیته تنظیم بازار در استان به دبیری سازمان جهادکشاورزی به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود و موضوعات مختلف و رشد قیمت برخی اقلام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در کشور قیمت تخم‌مرغ در ماه‌های گذشته به‌دلیل بروز بیماری آنفلوآنزای مرغی به یکباره افزایش یافت. در کنار آن 33 میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار در کشور معدوم شد و نتیجه آن فروش تخم‌مرغ به چندبرابر قیمت قبل بود.

ربیعی با بیان اینکه گلستان یکی از استان‌های مصون از این بیماری است، گفت: تا دو هفته قبل 10 درصد تولید تخم‌مرغ را در استان نگه می‌داشتیم اما در جلسه اخیر کمیته تنظیم بازار تصمیم براین شد تا حداقل 25 درصد تولید در استان باقی بماند تا مشکلی برای توزیع نداشته باشیم.

وی با اشاره به عرضه مستقیم تخم‌مرغ در استان افزود: در حال حاضر قیمت اعلام شده تخم‌مرغ برای توزیع بین مردم 6 هزار و 200 تا 6 هزار و 300 تومان بوده در حالیکه در برخی از استان‌ها این قیمت به بیش از 9 هزار تومان هم رسیده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار