معاون استاندار گلستان گفت: امسال یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع در قالب تسهیلات اشتغالزایی برای استان پیش‌بینی شد که تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان آن جذب شده است.

جذب ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در قالب تسهیلات اشتغالزایی

به گزارش گلستان 24؛محمود ربیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه دولت به حوزه سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی اظهارداشت: امسال در بخش‌های مختلف از جمله بند الف و ب تبصره 18، مشاغل خانگی، اعتبارات صندوق توسعه ملی و تفاهمنامه‌هایی که در بخش‌های مختلف بوده، بیش از یک‌هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل پول و اعتبار در استان وجود ندارد، افزود: در بحث رونق تولید که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مستقر است، طبق آخرین آمار 190 میلیارد تومان از محل اجرای این طرح و 291 میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم به واحدهای تولیدی و صنعتی استان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون استاندار گلستان بیان داشت: در حال حاضر این استان رتبه دوازدهم کشور را در پرداخت تسهیلات رونق تولید به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اعتبارات بخش نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی هم گفت: ماشین‌آلات برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی مستهلک شده‌اند یا نیاز به تکمیل دارند. در این بخش هم که به تازگی ابلاغ شده 103 پرونده به بانک‌ها معرفی شده که 9 پرونده با اعتبار 10 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شد.

ربیعی درخصوص تسهیلات بند الف و ب تبصره 18 که دبیرخانه آن در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر است، بیان داشت: در این بخش 320 میلیارد تومان پرونده تهیه و به بانک‌ها معرفی شده است که پیش‌بینی می‌کنیم یک‌هزار و 600 فرصت شغلی هم در استان ایجاد شود.

به گفته وی بیشترین اعتبارات در این بخش برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیش‌بینی شده و تاکنون هم 32 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استاندار گلستان در زمینه تفاهمنامه‌های اشتغال در حوزه روستایی هم گفت: سال گذشته سهم استان در قالب این تفاهمنامه 20 میلیارد تومان بود که امسال به 80 میلیارد تومان افزایش یافت.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار