رشد پرداخت وام در بخش مولد اقتصادی؛

مدیر بانک سپه منطقه گلستان گفت طی سال 1395و 9ماهه امسال یک هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط این مدیریت در اختیار صاحبان واحدهای واجد شرایط استان در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از رونق تولید قرارگرفت.

سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریالی بانک سپه گلستان در رونق تولید

به گزارش گلستان24؛غلامرضا خموشی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: در 9 ماه امسال 500 میلیارد ریال از این وام برای رونق فعالیت 30 واحد تولیدی استان در قالب برنامه های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پرداخت شد که بانک سپه در میان بانکهای استان رتبه نخست را کسب کرد.
او گفت: پیگیری انعقاد قرارداد پرداخت افزون بر 250 میلیارد ریال برای رونق تولید 36 واحد استان نیز توسط این مدیریت درحال نهایی شدن است که به زودی این تسهیلات در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی قرارخواهد گرفت.
به گفته وی؛ از زمان فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تاکنون 140 واحد یا طرح تولیدی مورد نیاز حمایت مالی برای دریافت یک هزار و 800 میلیارد ریال به بانک سپه استان برای حمایت معرفی شده اند.
خموشی افزود: این مدیریت سال قبل بیش از 600 میلیارد ریال وام به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط استان به منظور پایداری اشتغال و رونق تولید پرداخت کرد و رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
به گفته وی؛ از ابتدای سال 95 تا پایان 9 ماه امسال از طریق سامانه بهین یاب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پرداخت 70 فقره تسهیلات با حمایت بانک سپه تصویب که پس از بررسی کارشناسی، انجام شده است.
وی بر ضرورت حمایت از تولید و اشتغال برای کمک به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: در این راستا مدیریت بانک سپه استان حمایت از طرح های مولد در بخش های اقتصادی استان را سرلوحه فعالیت خود قرارداده است.

*رشد 42 درصدی پرداخت تسهیلات در بخش مولد اقتصادی گلستان
مدیر منطقه بانک سپه گلستان گفت: این بانک یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مولد اقتصادی در حوزه های کشاوزی، دامداری، صنعت و معدن و گردشگری در سال جاری پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد رشد دارد.
وی همچنین از افزایش منابع بانک سپه استان در سال جاری خبر داد و افزود: منابع این بانک در استان از چهار هزار و 862 میلیارد ریال در سال 94 به هشت هزار و 62 میلیارد ریال در پایان آذر سال جاری رسیده که از رشد 65 درصدی در چند سال اخیر برخوردار است.
خموشی اظهار کرد: با توجه به رشد منابع بانک سپه استان، ارائه وام به متقاضیان در راستای اجرای سیاست های دولت و کمک به رونق اقتصادی منطقه با ایجاد اشتغال پایدار امکان پذیر است.

* افتتاح ساختمان مدیریت و راه اندازی واحد ارزی در مدیریت بانک سپه گلستان
وی همچنین خبر داد که در راستای خدمات دهی بهتر و ایجاد فضای مناسب برای مشتریان ساختمان جدید این مدیریت در سال جاری افتتاح شد و از آغاز به کار واحد ارزی این بانک از اول آذر 96 به منظور ایجاد تحرک در رونق واحدهای تولیدی استان خبر داد و افزود: با توجه به هم مرز بودن گلستان با کشورهای آسیای میانه، بانک سپه بعد از رفع تحریم ها، و برای کمک به صادرات غیرنفتی از استان اقدام به گشایش واحد ارزی در گرگان نموده است.
طبق گزارش اتاق بازرگانی، صنایع و معادن در این استان حدود 800 نفر عضو اتاق بازرگانی بوده و در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت دارند.
استان گلستان دارای گمرک درمرز اینچه برون واقع در فاصله 80 کیلومتری گرگان مرکز استان است.
گلستان با کشور ترکمنستان مرز مشترک داشته و با سایر کشورهای آسیای میانه در حوزه مبادلات تجاری و تزانزیت کالا فعال است و در این حوزه جزو مناطق راهبردی کشور به شمار می رود.

*مشارکت بانک سپه در اجرای طرح های بزرگ تولیدی
خموشی با بیان اینکه حدود 15 واحد صنعتی بزرگ درگلستان با استفاده از تسهیلات و مشارکت بانک سپه بهره برداری شده است، گفت: این طرح ها از جمله واحد خوراک دام وطیور، کشتارگاههای دام، شرکت های تولیدی لبنی و زنجیره های تولید گوشت مرغ است.
به گفته وی؛ این واحدها سهم قابل توجهی در ایجاد اشتغال در استان گلستان دارند.
وی با اشاره به خدمات بانک سپه به عنوان یکی از بانکهای عامل صندوق توسعه ملی و رفع موانع تولید در استان، افزود: متقاضیان سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری تاکنون از وام بانک سپه بهره مند شده اند.
به گزارش ایرنا گلستان یک هزار و 200 واحد تولیدی دارد که 3 درصد آنها را صنایع بزرگ، 91 درصد را صنایع کوچک و 6 درصد را صنایع متوسط تشکیل می دهد.

*پرداخت 2500 فقره وام ازدواج در قالب طرح ضربتی
خموشی با اشاره به اینکه پرداخت وام ازدواج جزو دغدغه های دولت به شمار می رفت، گفت: این مدیریت در قالب اجرای طرح ضربتی دو هزار و 500 فقره وام ازدواج با اعتبار افزون بر 300 میلیارد ریال به زوج های گلستانی طی ماه های مهر و آبان سال جاری پرداخت کرد.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون مدیریت بانک سپه استان سه هزار و 200 فقره وام ازدواج پرداخت کرده است که بیشترین آن درقالب طرح ضربتی بوده و جزو بهترین عملکرد این مدیریت در سطح کشور محسوب می شود.

* کاهش مطالبات معوق بانک سپه گلستان 
خموشی با تاکید بر کاهش میزان مطالبات معوق افزود: سپه تنها بانک در گلستان است که مطالبات معوق غیرجاری خود را 22 درصد نسبت به سال قبل کاهش داده است.
به گفته وی؛ این بانک مطالبات معوق خود را از 913 میلیارد ریال در سال 95 به 724 میلیارد ریال تا پایان آذر سال جاری کاهش داده است.

* پرداخت 3737 فقره تسهیلات کارت اعتباری برای رفع نیازهای ضروری خانوارها
مدیر منطقه بانک سپه گلستان اظهار کرد: از نیمه دوم سال 1395 تا پایان آذر ماه سال جاری برای رفع نیازهای ضروری خانوارها و کمک به اقتصاد آنها تعداد 3هزار و 737 فقره کارت اعتباری به میزان 454میلیارد ریال پرداخت شده است.

*تلاش برای کمک به اقشار آسیب پذیر
خموشی گفت: تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک به اقشار آسیب پذیر زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی استان از ابتدای سال 1395و نیمه نخست سال جاری 236 فقره به مبلغ 33 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.
به گفته وی؛ پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب پذیر استان در پی امضای تفاهم نامه میان بانک سپه و کمیته امداد و بهزیستی شتاب گرفته است.
وی افزود: هم اینک افزون بر 40 میلیارد ریال وام قرض الحسنه توسط این مدیریت برای توانمند سازی واشتغالزایی خانواده های زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی تخصیص یافته که در مرحله توزیع شهرستانی است.
خموشی از سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی بانک سپه استان درقالب قرض الحسنه طرح مشاغل خانگی به منظور ایجاد اشتغال در میان خانواده ها نیز خبر داد و گفت: این طرح با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به اجرا درآمده است.
وی افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال از این تسهیلات در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گرفته است.
به گفته وی؛ عمده استفاده کنندگان از وام مشاغل خانگی بانوان هستند.
وی مشارکت در اجرای طرح اشتغال فراگیر اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان را از دیگر تعهدات بانک سپه در ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار برشمرد و گفت: برای این منظور 535 میلیارد ریال وام پیش بینی شده که با معرفی دستگاههای اجرایی مرتبط عملیاتی می شود.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 869 هزار و 819 هزار نفر جمعیت در 14 شهرستان دارای مزیت های نسبی در بخش کشاورزی و گردشگری بوده و مطابق سند توسعه باید به سوی صنعتی شدن پیش برود.

 

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    آقای خموشی عزیز : بی شک یکی از اولین جاهائی که باید صفر تا صد اصلاح بشه ، بانکها هستن . نفرمودین که این وامهارو به چه کسانی،چگونه،با چه سودی دادین ؟؟؟

آخرین اخبار