در راستای پیشگیری از سرقت در محل کسب

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در راستای پیشگیری از سرقت در محل کسب و کار به شهروندان گلستانی هشدار داد و گفت: مغازه‌داران از نگهداری وجه نقد زیاد در محل کسب خود جدا خودداری کنند.

وجه نقد بیش از حد معمول در مغازه نگهداری نشود

به گزارش گلستان 24؛علی بهرامی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به منظور پیشگیری از سرقت در محل کسب و کار شهروندان گلستانی از نگهداری وجه بیش از حد معمول در مغازه خود جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه از آژیر خطر در مغازه خود استفاده می‌کنید محل نصب آن را به گونه‌ای انتخاب کنید که به سهولت قابل تشخیص نباشد و در معرض دید قرار نداشته باشد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان مغازه‌داران نکات ایمنی را رعایت کنند، ابراز کرد: درب‌های ورودی مغازه باید از نوع کرکره‌ای مشبک استفاده شود و سعی کنید در هنگام شب‌ از روشنایی کافی استفاده کنید و راه‌های کانال کولر، و پشت‌بام هرچند کوچک باشد به وسیله جوش دادن با آهن محفوظ نگه داشته شود.

بهرامی با تاکید بر اینکه مغازه‌داران در روزهای تعطیل به محل کسب و کار خود سرکشی کنند، خاطرنشان کرد: مغازه‌داران در هنگام تعطیلات چند روزه حتما به مغازه سرکشی کرده و از قفل‌ها بازدید شود و همچنین از پول نقد بیش از حد معمول در مغازه نگهداری نشود و وجه نقد باید سریعا به بانک سپرده شود.

وی با بیان اینکه مغازه‌داران در انتخاب شاگرد دقت کافی داشته باشند، یادآور شد: افرادی را به عنوان کارگر، شاگرد و یا نگهبان در مغازه خود انتخاب کنید که مورد شناسایی افراد مطمئن باشد و برای اطلاعات بیشتر چند تن از اقوام شاگرد مغازه‌تان را شناسایی کنید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان با بیان اینکه باید نسبت به انتخاب شاگرد مغازه دقت لازم را داشته باشیم، اذعان کرد: قبل از حضور شاگرد به داخل مغازه خود از دادن کلید مغازه بویژه دادن کلید گاوصندوق به او جدا خودداری کنید.

بهرامی با تاکید بر اینکه به افراد ناشناس نباید اطمینان کنیم، خاطرنشان کرد: از خرید اموال، اشیا و جواهرات از افراد ناشناس بدون فاکتور جدا خودداری شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار