مدیرکل امور مالیاتی گلستان اعلام کرد: اکنون افزون بر دو هزار میلیارد ریال پرونده قطعی نزد این اداره کل برای وصول طلب از برخی از مودیان در استان وجود دارد.

مشارکت امور مالیاتی در رونق تولید گلستان

به گزارش گلستان24؛علی اصغر هزارجریبی روز پنجشنبه در مصاحبه با رسانه های استان، اظهار کرد: 50 درصد این طلب، جریمه تاخیر پرداخت از سوی مودیان است.
وی گفت: در صورتی که مودیان مبلغ بدهی خود را تا پایان سال تسویه کنند، از بخشودگی جریمه تاخیر برخوردار خواهند شد.
هزار جریبی از روز آمد کردن پرونده های مالیاتی توسط این اداره کل نیز خبر داد.
وی همچنین به میزان درآمدهای وصولی این اداره کل در 10 ماه گذشته از سال جاری اشاره کرد و افزود: در مجموع سه هزار و 750 میلیارد ریال درآمد در این استان از طریق دریافت مالیات و عوارض وصول شده است.
هزار جریبی اضافه کرد: از این رقم، سه هزار و 100 میلیارد ریال مالیات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد سه درصدی برخورداراست و همچنین نسبت به درآمد مالیاتی پیش بینی شده استان در سال جاری 98 درصد محقق شده است.
به گفته وی؛ امسال درآمد مالیاتی وصول شده شامل یکهزار و 800 میلیارد ریال به صورت مستقیم و یکهزار و300 میلیارد ریال از محل ارزش افزوده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر درآمد مالیاتی وصول شده، 650 میلیارد ریال درآمد از طریق دریافت عوارض از هم استانی ها است که این رقم به حساب شهرداریها و دهیاریها واریز شده است.
مدیرکل امور مالیاتی گلستان با بیان اینکه امسال چهار هزار و 630 میلیارد ریال درآمد برای استان تعیین شده است، گفت: سه هزار و 810 میلیارد ریال آن معادل 83 درصد تعهد امور مالیاتی استان است.

*مشارکت امور مالیاتی در رونق تولید گلستان 
هزار جریبی از مشارکت این اداره کل در رونق واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: این مشارکت با آسان سازی مراحل اداری دریافت استعلام از 15 روز قانون تعیین کرده به 72 ساعت است.
به گفته وی؛ طبق قانون متقاضی برای دریافت وام یک میلیارد ریال به بالا و شرکت ها از سه میلیارد ریال بیشتر باید از امور مالیاتی، استعلام دریافت کنند.
وی همچنین لحاظ بخشودگی جرایم تاخیر در پرداخت مالیات واحدهای تولیدی را یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در مشارکت رونق تولید استان برشمرد و افزود: کسانی که بدهی مالیاتی دارند اگر تا پایان سال اصل بدهی را پرداخت کنند از بخشودگی جریمه برخوردار خواهند شد.
طبق گزارش اداره کل امور مالیاتی درگلستان 170 هزار پرونده فعال اقتصادی و به همین تعداد غیرفعال وجود دارد.

*نصب صندوق مکانیزه در فروشگاه ها
مدیرکل امور مالیاتی گلستان اعلام کرد که عملیاتی شدن صندوق مکانیزه در فروشگاه ها از سال 97 در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی به اجرا درمی آید.
به گفته وی؛ این طرح برای 29 شغل از جمله طلافروشی، لاستیک فروشی و فروشگاه های لوازم خانگی تعیین شده و تا پایان دی امسال به صاحبان این مشاغل فرصت داده شده که نسبت به تهیه و نصب و دریافت شناسه اقتصادی آن اقدام کنند.
وی افزود: اگر صاحبان فروشگاه صندوق مکانیزه را نصب و استفاده کنند، تا دوسال به میزان 10 درصد از پرداخت مالیات معاف خواهند شد و در صورت عمل نکردن به این طرح مشمول جریمه 2 درصد از فروش محصول می شوند.
طبق گزارش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ، 56 هزار و 500 واحد صنفی در استان فعال است.
در استان گلستان 30 نقطه شهری و یکهزار و 75 روستا وجود دارد، 47 درصد از جمعیت یک میلیون و 869 هزارنفری گلستان روستانشین هستند. استان گلستان در شمال کشور قرار دارد و شغل اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی و دامپروری است .

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار