رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان خبر داد

رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان گفت: استفاده از کلاه ایمنی با رنگ‌های روشن 19 درصد در بروز سوانح کاهش می‌دهد.

کاهش بروز سوانح با استفاده از کلاه ایمنی با رنگ‌های روشن

به گزارش گلستان24؛محمد طبیبی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: استفاده از کلاه ایمنی با رنگ‌های روشن 19 درصد در بروز سوانح کاهش می‌دهد.
وی با بیان اینکه رانندگان باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند، تصریح کرد: عابرین پیاده و موتورسواران بیشترین سهم را در بروز حوادث ترافیکی به خود اختصاص دادند.
رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان ابراز کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی مکرری که در راستای استفاده از کلاه‌ایمنی به راکبان موتورسوار صورت گرفت خوشبختانه شاهد استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبان موتورسوار هستیم و در نتیجه میزان تصادفات کمتری را نسبت به سال‌های گذشته در سطح استان گلستان شاهد هستیم.
طبیبی خاطرنشان کرد: راکبان موتورسوار با بالا بردن ضریب ایمنی و جلوگیری از صدمات جسمی، استفاده از کلاه ایمنی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه در راستای استفاده از کلاه ایمنی باید نکات مهمی را رعایت کرد، اذعان کرد: کلاه ایمنی باید به اندازه سر موتورسوار باشد، چفت یا بند کلاه ایمنی باید به درستی بسته شود و درصورتی که حتی یکبار کلاه ایمنی تحت ضربه شدیدی قرار گرفته باشد نباید از آن کلاه مجددا استفاده شود حتی اگر کلاه ایمنی از ظاهری سالم نیز برخوردار باشد نباید از آن کلاه استفاده شود.

*میزان سوانح راکبان موتورسواری که از کلاه ایمنی رنگ سفید استفاده می‌کنند 24 درصد کمتر است
رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان تصریح کرد: تغییر یا جابه جایی در هیچ جای کلاه ایمنی نباید صورت گیرد و از درآوردن نقاب شیشه‌ای کلاه ایمنی جدا خودداری شود.
طبیبی با تاکید بر اینکه رنگ کلاه ایمنی در جلوگیری از بروز حوادث بسیار موثر است، ابراز کرد: در انتخاب رنگ و استفاده از کلاه ایمنی باید دقت کرد و آمارها نشان می‌دهد میزان سوانح راکبان موتورسواری که از کلاه ایمنی رنگ سفید استفاده می‌کنند 24 درصد کمتر از افرادی است که از کلاه ایمنی رنگ‌های دیگر استفاده می‌شود منجر به بروز حادثه می‌شود.
وی با بیان اینکه راکبان موتورسوار از کلاه ایمنی رنگ روشن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از کلاه ایمنی با رنگ‌های روشن 19 درصد در بروز سوانح کاهش می‌دهد.
رئیس اداره عملیات پلیس راهور گلستان افزود: استفاده از کلاه ایمنی سرعت وارد شده به جمجمه سر را کاهش می‌دهد و از این رو جابه جایی مغز در هنگام سوانح کنترل می‌شود.
طبیبی اذعان کرد: استفاده از کلاه ایمنی به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می‌کند و مانع از برخورد سر و صورت با اجسام خواهد شد و از ضربه مغزی جلوگیری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: کلاه ایمنی زمانی اثر مطلوبی دارد که بر روی سر قرار گیرد  و هنگامی که بر روی چراغ موتور و یا باک عقب قرار دهند بی‌فایده است و تنها خودشان را فریب می‌دهند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار