استاندار گلستان با اشاره به تشکیل ۱۲ کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان گفت: ‌باید در کاهش فوتی‌های نوروزی هم در تصادفات و هم در مراکز بیمارستانی، استان گلستان را الگو کنیم.

تشکیل ۱۲ کمیته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار داشت:‌ این ستاد تجربه خوبی نسبت به سال گذشته داشته و همکاری خوبی را از عملکرد دستگاه‌ها شاهد هستیم. اقدامات نوین و جدید باید تفاوت تسهیلات سفر امسال نسبت به سال گذشته باشد و شرایط را فراهم کنیم تا جاذبه استان را به گردشگران معرفی کنیم.

استاندار گلستان درآمد از محل گردشگری را یکی از درآمدهای مهم کشورهای دنیا دانست و گفت: ‌هنوز نتوانستیم به جایگاه درآمدی مناسب در حوزه گردشگری دست پیدا کنیم و امید است در این مسیر گام برداریم.

هاشمی با بیان اینکه تقسیم کار خوبی در ١٢ کمیته ستاد تسهیلات سفر انجام شده،‌ افزود: اصلاح چهره شهر می‌تواند سبب توقف گردشگر در شهرها شود و در گذشته اقدامات خوبی در حوزه بازارچه،‌ هفت‌سین و نوروزگاه رقم خورده است.

استاندار گلستان گفت: ‌فعالان صنایع دستی و تولیدکنندگان روستایی از بستر فروش گلایه دارند و در این ایام در این جشنواره‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به شعار"‌ گلستان، مقصد گردشگران"‌ در ایام نوروزی سال 1397 توجه شود و در مکان‌هایی که محل حضور گردشگران است، این شعار دیده شود.

استاندار گلستان به کاهش تصادفات ترافیکی تاکید کرد و افزود: ‌باید در کاهش فوتی‌های نوروزی هم در تصادفات و هم در مراکز بیمارستانی، استان گلستان را الگو کنیم.

هاشمی افزود : کمیته نظارت بر محصولات غذایی هم اهمیتش کمتر از ستاد تسهیلات سفر نیست و باید به آن توجه شود و صدا و سیما می‌تواند به این بخش کمک کنند و اغماضی در برخورد با متخلفان نباید انجام شود.

وی گفت: به علت شرایط اقتصادی کشور اگر بخواهند دستگاه خدمات‌رسان آب،‌ برق‌ و گاز بنگاه اقتصادی و صنعتی را تعطیل کنند باید با ستاد استان هماهنگ باشند و با مجوز استانداری باشد.

استاندار گلستان با شرایط استان از ستاد بحران نباید در ایام نوروزی غافل شویم، گفت: 72 هزار مکان اقامتی قابل استفاده برای گردشگران در نظر گرفته شده که باید به آن توجه شود.

هاشمی گفت: ‌در تعمیرگاه‌ها در ایام نوروزی چندین برابر هزینه دریافت می‌کنند که نیاز است نظارت به این مهم انجام شود.

استاندار گلستان افزود: ‌تابلو ترافیکی و معابر ما در سطح شهر گرگان روشن نیست و مردم چگونه می‌توانند آدرس خود را پیدا کنند که باید به این موضوع در ایام نوروزی در شهرهای استان توجه شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار