معاون بیمه‎ای اداره کل تأمین اجتماعی گلستان از پرداخت عیدی مستمری بگیران از دهم اسفندماه خبر داد و گفت: این پرداخت بر اساس حروف الفبا انجام می‌شود

پرداخت عیدی مستمری بگیران تأمین اجتماعی گلستان

به گزارش گلستان24؛عبدالرضا رجایی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: تمام تلاش سازمان تأمین اجتماعی این است تا درخواست بیمه شدگان را به نحو احسن انجام دهد، در حالیکه ٣٩درصد از جامعه استان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند اما برای مشاغل آزاد و اختیاری آن طور که انتظار داشتیم از این نوع بیمه‎ها استقبال به عمل نیامده است.

 وی با بیان اینکه خانم‎های خانه دار می‎توانند تحت بیمه مشاغل آزاد نسبت به بیمه خود اقدام کنند، به مشکلات تأخیر در  پرداخت حقوق مستمری بگیران در روزهای تعطیل اشاره کرد و گفت: هر ماهه لیست مستمری بگیران از سازمان تأمین اجتماعی برای بانک عامل ارسال و بر اساس حروف الفبا نسبت به پرداخت حقوق اقدام می‎شود.

معاون بیمه‎ای اداره کل تأمین اجتماعی گلستان با بیان اینکه ٣٧ هزار نفر مستمری بگیر در استان وجود دارد افزود: ماهیانه بالغ بر ۴٧ میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت می‎شود و یکی از دلایل تأخیر در پرداخت‎ها مشکلات نقدینگی سازمان تأمین اجتماعی است، در حالیکه سازمان تأمین اجتماعی در استان از سازمان‌های مختلف ١۵٠میلیارد تومان طلب دارد اما هنوز نتوانستیم مطالبات خود را وصول کنیم.

رجایی ادامه داد: مبلغ مستمری با میانگین حقوق دو سال آخر تعیین می‎شود و ما هیچ دخل و تصرفی در تعیین میزان مستمری نداریم و هرساله طبق قانون میزان مستمری درصدی افزایش خواهد داشت.

وی در رابطه بیمه قالی بافان گفت: از سال ١٣٩٣ جذب بیمه جدید در این حرفه نداشتیم اما قالیبافان باید در موعد مقرر نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کنند و اگر تا سه ماه متوالی حق بیمه پرداخت نشود طبق قانون بیمه آنها حذف خواهد شد.

وی اذعان کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی آماده ارائه خدمات به مردم می‎باشد در سال‌های اخیر بیمه ٧هزار و ۵٠٠ نفر از قالیبافان به دلایل مختلف حذف شده است از این افراد درخواست کرده‌ایم نسبت به بیمه خود در مشاغل آزاد اقدام کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار