استاندار گلستان:

استاندار گلستان بابیان اینکه طرح جامع بندرخشک گلستان ابلاغ شده ، از انجام ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در چهارماه گذشته در این بندر خبر داد.

۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندرخشک انجام شد

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی ظهر پنج شنبه در جلسه کمیته استانی مجمع استانداران کشور که به میزبانی استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: هفت هزار سال تاریخ، اقوام مختلف و تنوع اقلیمی و وجود آثار تاریخی و طبیعی همچون دیوار تاریخی گرگان، برج قابوس، آشوراده و خالد نبی و ... پشتوانه استان گلستان است.

وی بابیان اینکه گلستان با حدود دو میلیون نفر جمعیت به جهت برخورداری از استان های محروم شناخته می شود، افزود: گلستان با این پتانسیل و ظرفیت ها از لحاظ بیکاری و آسیب های اجتماعی وضعیت مناسب و مطلوبی ندارد اما به لحاظ ظرفیت ها و سرمایه گذاری وضعیت آن امیدوار کننده است.

استاندار گلستان با یادآوری اینکه استان داری ۲۳ واحد و ناحیه صنعتی و ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر تعهد اشتغال است، ادامه داد: از ابتدای سال تا آبان‌ماه اشتغال حدود پنج هزار نفر محقق شده و حدود ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات رونق تولید در چهار ماه گذشته از ۴۵ میلیارد تومان به ۶۵۰ میلیارد تومان رسید، گفت: در پرداخت تسهیلات رونق تولید گلستان رتبه نهم کشور را کسب کرده است.

۱۹ هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شد

هاشمی با بیان اینکه در حوزه ایجاد اشتغال عملکرد خوبی داشته ایم، اضافه کرد: ایجاد اشتغال استان هم از پنج هزار شغل در آبان ماه به ۱۹ هزار و ۲۰۰ شغل رسید.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۷ هزار نفر برای نخستین بار بیمه شده اند، تصریح کرد: گلستان ظرفیت خوبی دارد و با رویکردهای جدید تغییر و تحولات خوبی در انتظار استان است.

وی با بیان اینکه طرح جامع بندرخشک اینچه برون قطعی شده است، از انجام ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و تامین زیرساخت های راه آهن با اعتبار ۱.۲ میلیارد یورو خبر داد.

استاندار گلستان همچنین از آغاز عملیات اجرایی برقی کردن راه آهن اینچه برون گرمسار خبر داد و خاطرنشان کرد: این پروژه سال آینده با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی اجرایی می شود.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار