معاون بانوان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان خبر داد

معاون بانوان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از کسب 14 مدال بین‌المللی توسط ورزشکاران گلستانی در سال جاری خبر داد.

کسب 14 مدال بین‌المللی توسط بانوان ورزشکار گلستانی در سال 1396

به گزارش گلستان24؛به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گلستان، در 10 ماهی که از سال جاری می‌گذرد ورزش بانوان در سطح استان گلستان عملکرد خوبی داشته و بدون تردید می‌تواند در آستانه برگزاری بازی‌های مهم آسیایی 2018 جاکارتا سهم این استان را در کاروان اعزامی کشورمان به این رقابت‌های مهم فراملی نسبت به دوره‌های قبلی افزایش دهد.

بنا بر اعلام معاون بانوان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در حال حاضر بیش از 15 هزار و 756 نفر ورزشکار سازمان یافته در سطح استان حضور دارند که بدون تردید تا پایان سال بر تعداد این نفرات افزوده خواهد شد.

الهه غیناقی گفت: تا به این لحظه 521 مسابقه در بخش بانوان در سطح استان برگزار شده که نسبت به سال گذشته در این زمان رشد خوبی داشته است و با حمایت خوب مدیرکل ورزش و جوانان گلستان توانستیم میزبان چندین اردوی ملی در رشته‌های کبدی، قایقرانی، شطرنج، سپک تاکرا و بیلیارد باشیم و می‌خواهیم در صورت فراهم بودن شرایط لازم میزبان اردوهای بیشتری در آینده باشیم.

در بخش آموزش نیز بانوان فعالیت خوبی در سطح استان گلستان با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها داشته‌اند و در مجموع 147 کلاس آموزشی در بخش‌های داوری، مربیگری و آموزشی برگزار شده و با مقایسه نسبت به سال گذشته می‌توان به جرات گفت رشد چند درصدی خوبی دیده می‌شود.

با نگاهی اجمالی به عملکرد بانوان در سطح استان گلستان می‌توان به این نکته پی برد که همکاری و هماهنگی خوبی میان دو معاونت بانوان و همگانی در اداره کل ورزش و جوانان به چشم می‌خورد.

برگزاری جشنواره‌هایی چون «دا»، نشاط و تندرستی، پیرامید، المپیاد ورزش همگانی، جام روستا قهرمان، جشنواره فراغت بانوان خود دلیلی است بر این مدعا که همکاری دو طرفه برای موفقیت‌های استانی صورت گرفته.

معاون بانوان ورزش و جوانان استان امیدوار است که تعداد ورزشکاران زن اعزامی به بازی‌های آسیایی جاکارتا که در شهریور ماه سال آینده در کشور اندونزی برگزار خواهد شد نسبت به دوره گذشته بیشتر شود.

از ابتدای سال جاری تا به این زمان 75 ورزشکار زن از گلستان به اردوهای رشته‌های ورزشی در سطح ملی دعوت شده‌اند و در این بین 28 تن از آنها در ترکیب ثابت این تیم‌ها در رقابت‌های فراملی حضور پیدا کرده اند.

گفتنی است، از میان این تعداد ورزشکار اعزامی سهم گلستان 14 مدال رنگارنگ بوده و بدون تردید این روند می‌تواند دلیلی شود تا ملی پوشان بیشتری در بازی‌های آسیایی 2018 داشته باشیم.

بانوان گلستانی در مسابقات کشوری نیز درخشش خوبی در 10 ماهه سال 96 داشتند که کسب 33 مدال طلا در کنار 31 نقره و 37 برنز عملکرد گلستانی‌ها در طی این مدت بوده، البته این استان در کنار حضور در مسابقات کشوری خود نیز میزبان تعدادی از آنها از جمله کریکت و پنچاک سیلات بوده است.

بر اساس این گزارش، در هر حال معاونت بانوان ورزش گلستان با برنامه‌ریزی‌هایی که داشته و حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان گلستان می‌خواهد به راه موفق خود ادامه دهد و در نهایت با ساخت بستری مناسب در ورزش بانوان استان زمینه را برای داشتن جامعه‌ای کاملا سالم و تندرست در میان این قشر فراهم سازد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار