وزش باد با سرعت 83 کیلومتر بر ساعت که شامگاه چهارشنبه شهرستان ساحلی بندرترکمن در غرب استان گلستان را درنوردید، خسارت های زیادی به غرفه های گردشگری و بازارچه ساحلی این شهر زد.

تندباد به غرفه های گردشگری ساحلی بندرترکمن آسیب زد

به گزارش گلستان24؛ به نقل از ایرنا از سطح شهرساحلی بندرترکمن حاکیست، وزش باد شدید باعث آسیب تعدادی از غرفه های گردشگری؛ پاره شدن بنرهای نوروزی و تبلیغاتی سطح شهر و همچنین شکسته شدن شاخه درختان و برگ درختان نخل سطح شهر در معابر عمومی شده است.
این باد شدید به تعدادی از آلاچیق های ترکمنی که در وردی جنوبی شهر از مسیر کردکوی مستقر شده بود نیز خسارت وارد کرده و واژگونی آنها را سبب شد و بخش هایی از پایگاه نوروزی جمعیت هلال احمر بندرترکمن نیز دچار آسیب شد.
در همین پیوند بخش هایی از حد فاصل دریا تا موج شکن بندرترکمن که مدت های زیادی به سبب پسروی آب خشک بود و در هفته گذشته نیز اعضای سازمان های مردم نهاد و دوستدار محیط زیست زباله های آن را جمع آوری کرده بودند، موقتا به سبب کولاب دریایی به زیر آب رفت.
وزش باد شدید در بندر ترکمن که از شهر غربی استان گلستان و حاشیه دریای خزر محسوب می شود، باعث قطع موقت برق در بخش هایی از این شهر شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار