طوفان شدید شامگاه چهارشنبه در استان گلستان باعث ورود خسارت به برخی منازل، نوروزگاه‌ها و بازارچه‌های موجود در مناطق گردشگری و مرگ مغزی یک مسافر شیرازی در گرگان شد.

مرگ مغزی مسافر شیرازی در توفان شدید گرگان + فیلم

به گزارش گلستان24؛وزش شدید باد از ساعت 20 شامگاه چهارشنبه در استان گلستان آغاز شد و این سامانه جوی از سمت غرب، وارد استان گلستان شد.
این وزش باد با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت وارد شهرستان بندرگز شد و با افزایش سرعت به 87 کیلومتر بر ساعت، شهرستان بندرترکمن را در نوردید.
طوفان شدید شامگاه چهارشنبه با سرعت 75 کیلومتر بر ساعت وارد گرگان مرکز استان گلستان شد که قطعی برق در برخی از مناطق شهر گرگان را به همراه داشت.
وزش شدید باد در گرگان به صورت ناگهانی تا 113 کیلومتر بر ساعت افزایش سرعت داد که این طوفان شدید باعث شد پروازهای مشهد به گرگان و تهران به گرگان نتوانند در فرودگاه بین‌المللی گرگان فرود بیایند و با وجود نزدیک شدن به فرودگاه گرگان، به سمت فرودگاه مشهد و مهرآباد تهران تغییر مسیر داده و به مبدأ بازگشتند.
این طوفان شدید در گرگان باعث سقوط درخت بر روی یک خودروی پراید، آسیب به بازارچه نوروزی فروش مواد غذایی و صنایع دستی در ناهارخوران گرگان، واژگونی المان‌های نوروزی در گرگان، آسیب رسیدن به سقف برخی منازل، سقوط آلاچیق نصب شده در پشت بام یکی از منازل به داخل خیابان و در نهایت سقوط شی خارجی بر روی یک مسافر اهل شیراز در ابتدای کوی اوزینه گرگان و مجروح شدن شدید وی شد.
براساس گزارشات رسیده، بلافاصله رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز برای پیگیری امورات درمانی این بیمار دستور ویژه را به تمام پزشکان مقیم صادر کرد و بلافاصله متخصصان مغز و اعصاب، رادیولوژیست و بیهوشی در بیمارستان پنجم آذر گرگان حاضر شدند، اما این خانم 38 ساله به دلیل شدت جراحات وارد شده به بیمارستان منتقل و دچار مرگ مغزی شد اما تلاش پزشکان همچنان ادامه دارد.
گفتنی است، پس از انتشار این خبر، شهردار گرگان و معاونان وی نیز برای پیگیری امورات درمانی این بیمار و اسکان فوری خانواده این فرد وارد عمل شدند.
این طوفان شدید پس از عبور از گرگان وارد شهرستان علی‌آبادکتول شد که آخرین سرعت ثبت شده از طوفان در این شهرستان 100 کلیومتر بر ساعت بوده است.
طوفان شهرهای گنبدکاووس و مینودشت را با سرعت 72 کیلومتر بر ساعت در نوردید و سرعت باد در فرودگاه کلاله 97 کیلومتر بر ساعت ثبت شد.
این طوفان با سرعت 115 کیلومتر بر ساعت شهرستان مینودشت را در نوردید و با سرعت 122 کیلومتر بر ساعت از مراوه‌تپه عبور کرد.
وزش شدید باد در شهرهای مختلف استان باعث قطع برق در مناطق مختلف شد و علی نصیری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در این خصوص اظهار کرد: نیروهای این شرکت در حال امدادرسانی و رفع نواقص و وصل شبکه برق در شهرهای مختلف استان هستند.
گفتنی است، تمامی مسافران در شهرهای مختلف استان با تلاش فرمانداران و تیم‌های مدیریت بحران استانی و شهرستانی در ورزشگاه‌ها، مراکز اقامتی، مدارس و اماکن مطمئن اسکان داده شدند.
در حال حاضر نیز تمامی تیم‌های امدادی در سطح استان گلستان در حالت آماده باش هستند و تیم‌های خدمات شهری شهرداری‌ها نیز مشغول پاکسازی معابر هستند.

 

لینک دانلود فیلم

ارسال نظر

آخرین اخبار