سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان گلستان گفت: طرح پاکسازی تفرجگاه‌های استان گلستان اجرا شده و تا ۱۳ فروردین‌ماه ادامه دارد.

طرح پاکسازی تفرجگاه‌های استان گلستان اجرا شد‌

به گزارش گلستان24؛محسن سمیعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌های استان خبر داد و اظهار داشت: طرح پاکسازی تفرجگاه‌های استان همه ساله با هدف لزوم فرهنگسازی درباره پاکیزگی تفرجگاه‌ها و آماده‌سازی برای پذیرایی از مسافران عبوری یا ماندگار در ایام نوروز، پاکسازی کامل و یکپارچه استان با استفاده از ظرفیت‌های اجرائی، لزوم فرهنگ‌سازی درباره پاکیزگی تفرجگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان، آماده‌سازی استان برای پذیرایی از مسافران عبوری و ماندگار در ایام نوروز در حال اجرا است.

وی افزود: در مرحله نخست این طرح، همه تفرجگاه‌ها و مسیر عبوری مسافران بنرهابی با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی نصب شد و از دیگر اقدامات این سازمان در ایام نوروز برگزاری مسابقه پیام کوتاه با هدف آشنایی با تفکیک از مبدا و کاهش تولید زباله است که مورد توجه مسافران قرار گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان گلستان تصریح کرد: این سازمان اقدام به توزیع پلاستیک‌های استاندارد مخصوص جمع‌آوری زباله در همه تفرجگاه‌ها  کرده که  تا 13 فروردین در دستور کار خود در ایام نوروز  قرار داده است.

سمیعی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده برگزاری برنامه‌های پاکسازی برخی از تفرجگاه‌های آلوده توسط گروه‌ها و تیم‌های کوهنوردی استان است.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح اداره‌کل محیط زیست استان،اداره محیط زیست شهرستان گرگان، شهرداریها ، دهیاری های استان ، کمپ‌های سازمان آتش‌نشانی شهرستان گرگان، جمعیت هلال احمر استان و همچنین تشکل‌های زیست محیطی و دیگر گروه‌های مردم نهاد با این سازمان همکاری دارند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند استان گلستان نقش گروه‌های مردم نهاد را در این طرح بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد این گروه‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی برای شهرداری‌ها و سازمان‌ها محسوب می‌شوند و می‌توانند در اجرای این طرح ما را یاری دهند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار