دکتر رضا یادگاری، در مصاحبه با گلستان24؛

ثروت عظیمی که در حوزه گردشگری در این شهر وجود دارد، آداب و معاشرت ذاتی مردم است که بسیار مهمان نواز هستند.

 مجذوب جاذبه های ناشناخته گردشگری علی اباد کتول شدم /  این شهرستان تا 10 سال آینده بسیار پیشرفت می کند

به گزارش گلستان24، آداب و معاشرت ذاتی مردم مهمان نواز علی آباد کتول، ثروت عظیمی در حوزه گردشگری محسوب می شود.

شهرستان علی آباد یکی از شهرستان های استان گلستان است که دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و افراد زیادی به همین منظور به این شهرستان سفر می کنند. این شهرستان هفته گذشته میزبان دکتر رضا یادگاری مدیر مسئول محترم نشریه راز بود. گفتگوی کوتاهی با ایشان در خصوص گردشگری در شهرستان انجام دادیم.

 

جاذبه های گردشگری شهرستان از دیدگاه شما:

من 2 سال است که از طریق دانشگاه آزاد اسلامی با شهرستان علی آباد کتول آشنا شده ام قبل از اینکه دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی باشم سفر های خارجی زیادی رفته ام اما با ورودم به این شهر زیبا مجذوب جاذبه های ناشناخته گردشگری این شهر شدم ومتوجه شدم این جاذبه ها برای خیلی از مردم ناشناس است.

ثروت عظیمی که در حوزه گردشگری در این شهر وجود دارد، آداب و معاشرت ذاتی مردم است که بسیار مهمان نواز هستند. دولت ها در حوزه گردشگری در تربیت رفتار مردم سرمایه گذاری می کنند و یکی از فاکتور های مهم گردشگری برخورد مهمانوازی مردم با توریست است.

 

نقش مسئولین در توسعه توسعه گردشگری شهرستان و استان:

مسئولین این شهرستان باید باهم هماهنگ باشند تا بتوانند جاذبه های گردشگری این شهر را به خوبی برای مردم تعریف کنند مثلا شرکت در جشنواره های توریستی و گردشگری،همایش  غذا در استان های بزرگ و همکاری با تور های جنگل نوردی و ....یکی از دلایل شناخت کم مردم نسبت به جاذبه های این شهر در مسیر نبودن و طولانی بودن مسافت است. برای رفع این مسئله مسئولین استان باید خطوط هوائی و قطار را بهینه سازی کنند تا مسافر به راحتی وارد این شهر شود.

 

 رضا یادگاری علی اباد2

 

امکانات گردشگری علی آباد را چگونه ارزیابی می کنید؟

 هر چند در سال های اخیر تلاش هایی برای توسعه گردشگری در شهرستان صورت گرفته است، ولی کافی نیست. با اینکه درس من تمام شده است با توجه به علاقه ای زیادی که به این شهر دارم  با دانشگاه آزاد هماهنگ کردم تا همکاری داشته باشم و باز هم به این شهر بیام.

مسلما این شهرستان تا 10 سال آینده خیلی پیشرفت خواهد کرد و چه خوب است در حوزه گردشگری گسترش پیدا کند. مانند سرمایه گذاری در استخر،تله کابین.تا رفاه کامل تری در تمام حوزه ها برای مسافران و توریست ها فراهم آورد.

 

سخن پایانی

گردشگری می تواند یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری محسوب شود. امید است مسئولین محترم استانی و شهرستانی با ایجاد تعامل بین نهاد های مختلف زمینه را برای رشد همه جانبه این شهرستان فراهم کنند.

 

 

مصاحبه و گفتگو: آرزو اکرامی، مدیر رسانه ای هتل کانیار

 

ارسال نظر

آخرین اخبار