سرپرست ثبت احوال استان گلستان گفت: تاکنون بیش از ۴۹۰ هزار کارت ملی هوشمند در استان گلستان صادر و تحویل داده شده و ۴۰۷ هزار و ۵۰۰ کارت ملی هوشمند هم تاکنون درخواست ثبت شده است.

72 درصد مردم استان گلستان درخواست صدور کارت ملی داده اند

بهگزارش گلستان24؛ ابوبکر دوانلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به روند صدور کارت ملی هوشمند در استان اظهار داشت: با توجه به  مشکل سیستم نرم‌افزاری این سازمان در پایان سال 96  تعدادی از ثبت‌نام‌ها کارت ملی ناقص انجام شده است.

سرپرست ثبت احوال استان گلستان افزود: با رفع این مشکل به زودی این پول‌ها به حساب افراد برگشت داده می‌شود و پیامک آن برای افراد ارسال خواهد شد تا افراد اقدام به ثبت‌نام مجدد کنند. تاکنون بیش از 490 هزار کارت ملی  هوشمند در استان صادر و تحویل داده شده و 407 هزار و 500 کارت ملی هوشمند هم تاکنون درخواست ثبت شده است.

دوانلو تاکید کرد: در مجموع  بیش از 72 درصد مردم استان گلستان درخواست صدور کارت ملی خود را داده‌اند و 28 درصد دیگر باقی‌مانده است. در استان گلستان بیش از یک میلیون و 367 هزار نفر واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند. در گلستان  27 اداره پست و 47 دفتر پیشخوان به هم‌‌استانی‌ها خدمات می‌دهند.

وی با اشاره به رشد جایگاه استان در زمینه صدور کارت هوشمند ملی افزود: رتبه استان در کارت هوشمند ملی رتبه ششم کشور است در حالی که تا چند سال قبل رتبه 29 کشور را داشتیم. جمعیت استان رو به پیری است، با توجه به ولادت و وفاتی که داریم انتظار داریم تعداد افراد مسن در استان افزایش پیدا می‌کند و برنامه‌ریزی مناسبی را دستگاه‌های مسئول باید برای سال‌های آینده در نظر بگیرند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار