رییس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهادکشاورزی گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان از کشاورزان این شهرستان خواست تا از سموم قارچ کش در مزارع گندم و جو خود استفاده نمایند.

کشاورزان گنبدی مزارع غلات را علیه قارچ ها سمپاشی کنند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ رحمت الله غیادی روز یکشنبه در گفت و گو گفت: دراین مرحله از رشد گیاه و برای حفظ برگ ها، ضروری است تا کشاورزان منطقه نسبت به مصرف قارچ کش ها با نظر کارشناسان کشاورزی اقدام نمایند.

وی باخوب ارزیابی کردن سطح سبز مزارع گندم و جو در گنبدکاووس بویژه بخش مرکزی آن، افزود: در سال زراعی 97 - 96 در مجموع 110 هزار هکتار گندم و حدود 18 هزار هکتار جو در این شهرستان کشت شد.

غیادی اضافه کرد: مزارع گندم و جو در بخش مرزی داشلی برون درسال زراعی جاری به دلیل بارش های اندک و کم آبی رودخانه اترک، وضعیت مناسبی ندارد اما وضعیت مزارع گندم و جو در بخش مرکزی متوسط و خوب است.

وی تصریح کرد: علاوه بر مزارع گندم و جو، امسال در حدود 12 هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان نیز دانه روغنی کلزا کشت شده که باتوجه به شرایط خوب آن پیش بینی برداشت 24 هزار تن محصول از این مزارع می شود.

شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و با داشتن حدود 170 هزار هکتار اراضی زارعی و باغی از شهرستان های مهم تولیدات کشاورزی بویژه غلات در این استان و کشور است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار