مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان با بیان اینکه در استان ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم وجود دارد، گفت: ۵۳ هزارمین واحد مسکونی روستایی احداث شده توسط بنیادمسکن استان امروز به بهره برداری رسید.

وجود ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدتقی زمانی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح : 53 هزارمین واحد مسکونی روستایی احداث شده توسط بنیادمسکن استان اظهار داشت: 53 هزارمین واحد مسکونی احداث شده از محل اعتبارات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی با حضور معاون عمرانی استانداری گلستان و مدیران کل منابع طبیعی و اسناد و املاک استان در روستای مرزی و محروم قرناوه‌علیا شهرستان مراوه تپه افتتاح و بهره برداری شد.

وی افزود: ساخت مسکن یکی از فعالیت‌های مهم و فلسفه وجودی بنیادمسکن انقلاب اسلامی است که با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در 21 فروردین سال 58 با هدف ساخت مسکن تاسیس شد و از آن زمان تاکنون اقدامات مهم در ساخت سرپناه برای مردم انجام شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان گلستان همچنین بابیان اینکه در استان 128 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم وجود دارد، از روستائیان و ساکنین شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت خواست که با مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان خود نسبت به مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

زمانی‌نژاد از افزایش تسهیلات مسکن روستایی در سال جدید خبر داد و گفت: این تسهیلات در سال 97 به 25 میلیون تومان رسیده و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر استان نیز مشمول این تسهیلات می‌شوند.

وی از بهره‌برداری از 1047 واحد مسکونی در سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعتبار بیش از 14 میلیارد و 726  تومان خبر داد و گفت: 95 هزار و 786 مین سند مالکیت در طرح همکاری بنیادمسکن انقلاب اسلامی و اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: به منظور رسمیت بخشیدن به مالکیت روستائیان و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و ساماندهی اراضی، با مشارکت اداره کل ثبت اسناد گلستان صدور سند روستایی در روستاهای استان را آغاز و تا پایان سال 1396 تعداد 95 هزار 726 جلد سند مالکیت روستایی و شهری در گلستان صادر شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد، 93 هزار و 13 جلد سند مالکیت روستایی و 2 هزار و 773 جلد سند مالکیت شهری بوده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار