رئیس اداره عملیات پلیس راهور مرکز گلستان:

رئیس اداره عملیات پلیس راهور مرکز استان گلستان با بیان اینکه 34 درصد تصادفات در این استان عدم توجه کافی به جلو است، گفت: متاسفانه 34 درصد تصادفاتی که در سطح استان گلستان اتفاق می‌افتد بر اثر عدم توجه کافی به جلو است.

عدم توجه کافی به جلو ، عامل بیشترین تصادفات در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمد طبیبی صبح امروز با گرامیداشت ایام شعبانیه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه بیشترین تصادفاتی که در سطح استان گلستان اتفاق می‌افتد بر اثر عدم توجه کافی به جلو است.

وی با بیان اینکه رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند، تصریح کرد: عدم رعایت حق تقدم با 31 درصد به عنوان دومین عامل تصادفات در سطح استان گلستان محسوب می‌شود و رانندگان در هنگام رانندگی با حفظ رعایت تقدم حرکت کنند.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور مرکز استان گلستان بر لزوم رعایت حق تقدم ابراز کرد: بر اساس ماده 136 قوانین راهنمایی و رانندگی رعایت حق تقدم در رانندگی به منزله رعایت حق عبور است و رانندگان باید به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند.

طبیبی با اشاره به اینکه در زمان خروج از کاراژ یا منزل حق تقدم با خودروهایی است که در خیابان اصلی حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام خارج شدن با اتومبیل خود از پارکینگ یا کاراژ باید ابتدا مراقب رفت و آمد عابرین پیاده باشند و با رعایت حق تقدم به سمت خیابان حرکت کنند.

وی درخصوص حق تقدم وسایل نقلیه در سه‌راهی‌ها اذعان کرد: در سه راهی‌ها حق تقدم با وسیله نقلیه‌ای است که مستقیم در حال حرکت است.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور مرکز استان گلستان درخصوص حق تقدم وسایل نقلیه در تقاطع‌ها خاطرنشان کرد: در تقاطع ها زمانی که چراغ راهنمایی زرد است اتومبیل‌ها باید توقف داشته باشند حق تقدم با عابرین پیاده است و چنانچه رانندگان هنگام زردشدن چراغ از وسط خط‌کشی عبور کرده می‌تواند به راه خود ادامه دهد.

طبیبی درخصوص چراغ چشمک‌زن اذعان کرد: چراغ چشمک‌زن زرد رنگ و چراغ چشمک زن قرمزرنگ وجود دارد چراغ چشمک زن قرمز در خیابان فرعی قرار می‌گیرد و چراغ چشمک‌زن زرد در خیابان اصلی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص تابلوهایی که به منزله ایست هستند، اظهار کرد: تابلوهایی که به شکل دایره قرمز رنگ، مثلث حق تقدم و هشت ضلعی ایست وجود داشته باشد به منزله ایست خواهد بود.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور مرکز استان گلستان در خصوص دنده عقب رفتن اتومبیل‌ها یادآور شد: اگر شخصی هنگام خروج اتومبیل خود از پارکینگ در حال دنده عقب رفتن با اتومبیلی تصادف کند مقصر شناخته می‌شود.

طبیبی با بیان اینکه رانندگان در هنگام دنده عقب رفتن با اتومبیل جانب احتیاط را رعایت کنند، افزود: در راه های کوهستانی که یک سمت آن به دره یا پرتگاه ختم می‌شود حق تقدم با اتومبیل‌هایی که در سمت دره هستند خواهد بود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار