استاندار گلستان در جلسه ستاد هماهنگی حرید تضمینی گندم استان گلستان از مجمع نمایندگان و وزارت جهاد کشاورزی گلایه کرد.

گلایه سید مناف هاشمی از مجمع نمایندگان و وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی پیش از شهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی گندم در استان گلستان در پاسخ به عدم اعلام مبلغ خرید تضمینی گندم برای سال جاری که توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در جلسه بیان شد، اظهار کرد: هفته گذشته جلسه‌ای را با مجمع نمایندگان استان گلستان با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.
وی ادامه داد: تعجب و گلایه من این است چرا در آن جلسه هیچ یک از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی این موضوع را مطرح نکردند.
استاندار گلستان گفت: این موضوع بسیار برای من جای تعجب دارد و حتی با وجود اینکه روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان و جهاد کشاورزی استان از تشکیل این جلسه مطلع بودند آنها نیز این موضوع را منتقل نکرده و از ما مطالبه نکردند.

هاشمی تاکید کرد: این نشان می‌دهد کشاورزان ما حتی در بین مسوولان بلندپایه و حتی مسوولان استانی مدافع ندارند.
وی با اشاره به مشکلات مطرح سده موجود در خصوص خرید تضمینی گندم و گلایه از مدیران مرتبط افزود: چرا امروز که مرحله نهایی خرید تضمینی گندم و جو است این موضوعات مطرح می‌شود و تا ماه‌های گذشته خبری از بیان و پیگیری آن نبود.
استاندار گلستان در بخش دیگری از این جلسه پس از ارائه گزارش توسط مدیران، تاکید کرد: باید قدرت مالی امروز مردم را حتما در قیمت‌گذاری‌ها و خدمت به مردم در نظر بگیریم و نباید تورم ایجاد شده طی سه ماه گذشته را نادیده بگیریم.
وی با تمجید از تلاش‌های دولت برای مهار تورم در کشور، گفت: طی سه ماه گذشته افزایش تورم را داشتیم و نباید ضرر این عدم کنترل تورم متحمل کشاورزان شود و همه باید در ضرر این تورم ایجاد شده شریک باشیم.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: کشاورز نباید چوب تورم موجود در کشور را بخورد و ما به عنوان خادمان مردم باید در کنار دفاع از عملکرد دولت، برای احقاق حق کشاورزان در جلسات و کمیسیون‌ها شرکت کرده و تلاش کنیم و حتی فریاد بزنیم تا حق کشاورزان را اخذ کنیم.
هاشمی گفت: برای اهداف بزرگ باید کارهای بزرگ انجام دهیم و نباید اقدامات فقط برای رفع تکلیف باشد.
وی با گلایه از وزارت جهاد کشاورزی به دلیل ناتوانی در دفاع از حقوق کشاورزان در شورای اقتصاد و اخذ مصوبه برای افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نه تنها نتوانست از حق کشاورزان دفاع کند حتی نتوانست از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید داخلی دفاع کند و آن را اجرایی کند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار