معاون اقتصادی استاندار گلستان خبرداد:

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: پیش بینی می شود امسال در استان گلستان بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برداشت شود.

پیش بینی برداشت بیش از یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمود ربیعی، صبح شنبه در جلسه کارگروه خرید محصولات زارعی استان گلستان، اظهار کرد: اولین جلسه کارگروه خرید محصولات زارعی در ۱۹ فروردین با ۱۸ مصوبه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان خرید محصول گندم، کلزا و جو باهم انجام خواهد شد، افزود: بیش از ۱۵ دستگاه اجرایی در زمان برداشت این محصولات دخیل خواهند بود که بزرگ‌ترین عملیات اجرایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان گفت: میزان برداشت گندم استان در سال ۹۵ یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن و در سال ۹۶ یک‌میلیون و ۳۱۰ هزار تن بوده که امسال پیش‌بینی می‌شود این محصول به یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه امسال در خرید محصولات کشاورزی محدودیت‌هایی برای جمع‌آوری صورت گرفته است، تصریح کرد: در مسیر خرید و جمع‌آوری محصولات زارعی نیاز به تصمیمات و هماهنگی‌های بیشتر است.

ربیعی اظهار کرد: بیش از دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم خرید گندم برای کشاورزان است.

وی یاد آور شد: سال گذشته به دلیل اینکه پول گندم به‌موقع پرداخت نشد امسال شاهد افزایش کلزا در استان بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی اعلام‌نشده است، گفت: با توجه به فشارهایی که بر کشاورزان واردشده واحدهای خریداری بحث افت محصولات را زیاد موردتوجه قرار ندهند و باعث ضرر کشاورز نشوند.

وی افزود: عصبانیت کشاورزان مسائل اجتماعی را در پیش خواهد داشت که این موضوع نیاز به مدیریت جدی دارد.

در ادامه حسین پیش‌قدم، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گلستان گفت: قیمت کلزا دو هزار و ۸۶۶ تومان پیشنهادشده که پیش‌بینی می‌شود به‌احتمال ۹۰ درصد این قیمت به تائید برسد.

منبع : خبر گزاری مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار