معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: استفاده از ظرفیت خیران و ساخت مدارس سبز برنامه و اولویت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور است.

استفاده از ظرفیت خیران و ساخت مدارس سبز اولویت سازمان نوسازی مدارس

به گزارش گلستان24؛مهراله رخشانی‌مهر شامگاه سه‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان اظهار داشت: بر طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید در آینده نزدیک مدارس سبز در کشور ساخته شود و از ظرفیت خیران برای ساخت مدرسه استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: ما چند موضوع را درنظر گرفتیم و تلاش داریم از ظرفیت خیران برای ساخت و ساز مدارس استفاده کنیم و جامعه خیران مدرسه‌ساز تعهداتی می دهند که بخشی از تعهدات عملی شده و بخشی محقق نشده که باید میزان آن را بالا ببریم.

وی تصریح کرد: مکان‎یابی برای مدارس جدید از دیگر برنامه‌های سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور است و باید برای 50 سال آینده این مکان‌یابی‌ها انجام شود.

رخشانی‌مهر افزود: این مکان‌یابی با این نظر که در این مکان چه مدرسه‌ای با چه ظرفیتی، مجتمع آموزشی و یا مراکز شبانه‌روزی باید احداث شود و باید این مطلب در مکان‌یابی اعمال شود.

وی با تأکید بر لزوم جذب بیشتر خیران برای توسعه مدرسه‌سازی در کشور اظهار کرد: ساخت مدرسه سبز دیگر برنامه ما است که این مدارس با ویژگی‌های خاصی باید ساخته شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: توجه به مسائل زیست محیطی، بحث پسماندها، مصرف صفر سوخت‌های فسیلی و مصرف کم هوا از ویژگی‌های مدارس سبز است.

وی تاکید کرد: معلمان و دانش‌آموزان در این مدارس به تفکیک زباله و پسماند باید توجه داشته باشند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار