مدیر جهاد کشاورزی آق‌قلا خبر داد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آق‌قلا از صدور حکم قضایی برای کشاورزانی که اقدام به آتش‌زدن بقایای گیاهی در مزارع می‌کنند خبر داد.

 آتش‌زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می‌شود / برخورد قانونی با کشاورزانی که اقدام به آتش‌زدن بقایای گیاهی در مزارع می‌کنند

به گزارش گلستان24؛علی‌اکبر عرب‌احمدی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حکم قضایی برای آن دسته از کشاورزانی که اقدام به آتش‌زدن بقایای گیاهی در مزارع خود می‌کنند صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم همچون سال گذشته که شاهد کاهش میزان آتش‌سوزی بقایای گیاهی در سطح مزارع بودیم در سال جاری به هیچ عنوان شاهد آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع نباشیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آق‌قلا با بیان اینکه آتش‌زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می‌شود، ابراز کرد: دادستان استان گلستان احکام قضایی را برای آن دسته از کشاورزانی که اقدام به آتش زدن بقایای گیاهی خود در سطح مزارع کردند صادر خواهد کرد.

عرب‌احمدی از آماده بودن شرایط برداشت محصولات کشاورزی در سطح شهرستان آق‌قلا خبر داد و اذعان کرد: خوشبختانه بارندگی‌هایی که در ایام فروردین و اردیبهشت‌ماه جاری در سطح استان گلستان از جمله شهرستان آق‌قلا شاهد بودیم شرایط بسیار خوبی را برای مزارع گندم و جو این شهرستان فراهم کرده است و سبب شد تا برگ‌های پرچم و برگ‌های بالایی رشد کردند تا فتوسنتز و عملیات تغذیه گیاهی به خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای برداشت محصولات زراعی در مزارع خود از کمباین‌هایی که دارای برچسب معاینه فنی هستند استفاده کنند، افزود: از پایان اردیبهشت و اوایل خرداد‌ماه برداشت محصولات کشاورزی از قبیل کلزا، گندم و جو را در سطح مزارع شهرستان آق‌قلا خواهیم داشت و در این راستا به کشاورزان توصیه می‌کنیم که در راستای برداشت محصولات زراعی در مزارع خود از کمباین‌هایی که دارای برچسب معاینه فنی هستند استفاده کنند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آق‌قلا در خصوص برداشت محصولات کشاورزی با کمباین اظهار کرد: کمباین‌داران کارت معاینه فنی کمباین‌های خود را از سازمان نظام‌مهندسی جهادکشاورزی و با همکاری مراکز جهادکشاورزی دریافت کردند.

عرب‌احمدی درخصوص حفاظت از منابع آلی و حفظ بقایای گیاهی در خاک خاطرنشان کرد: در راستای حفظ بقایای گیاهی در خاک و همچنین حفظ مواد آلی در خاک و نگه داشتن میکروارگانیسم‌های موجود در خاک به کشاورزان توصیه می‌کنیم از آتش زدن بقایای گیاهی خودشان در مزارع خودداری کنند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آق‌قلا با تاکید بر اینکه کشاورزان برای آبیاری مزارع شالی خود از چاه‌های آب استفاده نکنند ، ابراز کرد: کشاورزان در راستای حفظ منابع آبی و منابع آب زیرزمینی از کشت بی‌رویه شالی در استان گلستان خودداری کنند و هرگز کشاورزان برای آبیاری مزارع شالی خود از چاه‌های آب استفاده نکنند تا گام بسیار موثری را برای حفظ منابع آب زیرزمینی خود برداریم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار