مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: در ایام ماه مبارک رمضان، روحانیون و علماء در ‌یک‌هزار و ۱۰۰ نقطه استان گلستان برای تفسیر و اقامه نماز حضور می‌یابند.

فعالیت 2 هزار هئیت مذهبی در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد پیش از ظهر امروز در همایش نقش روحانیون در تبیین سبک زندگی اسلامی با حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: روحانیت صنفی نیست و نقش پرچمداری و هدایت در جامعه را دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه روحانیت متعلق به همه جامعه است،‌ تصریح کرد: در بخش‌های ‌‌عمل به دین،‌ نماز،‌ خمس و زکات،‌ مبارزه با ظلم و ستم در دنیا علماء پیشگام و پرچمدار هستند. علماء در جامعه نقش میانجی‌گری و آرامش را دارند و به رشد معنوی جامعه کمک می‌کنند چرا که علماء وارث پیامبران و مقلد قرآن هستند.

ولی‌نژاد افزود:‌ به دنبال این هستیم که هر 3 مسجد با یک روحانی در ارتباط باشد و در گذشته در 300 مسجد نمازجماعت داشتیم که امروز بیش از 600 مورد نماز مغرب و عشاء اقامه می‌شود.

فعالیت 2 هزار هئیت مذهبی در استان گلستان

وی گفت:‌ اکنون در 150 مسجد در استان نماز ظهر اقامه می‌شود که باید به 300 مورد برسد. ‌بیش از 400 مرکز دینی و بیش از 2 هزار هئیت مذهبی در استان گلستان داریم که با حضور علما می‌توانند توسعه یابند.

ولی‌نژاد با بیان اینکه در گذشته در 10 تا 15 مسجد نماز صبح اقامه می‌شد،‌ افزود: ‌باید تلاش کنیم که این تعداد به 150 مسجد برسد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان ماه مبارک رمضان را یک ظرفیت برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و گفت: حضور روحانی در مسجد و هئیت‌های مذهبی را اوجب واجبات می‌دانیم و عدم حضور طلبه و روحانیون سبب بیراهه رفتن هئیت‌های مذهبی شده است.

‌ولی‌نژاد گفت: ‌در یک‌‌هزار و 100 نقطه در ماه مبارک رمضان در استان گلستان، روحانیون و علماء برای تفسیر و اقامه نماز حضور می‌یابند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار