از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان؛

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نهمین دوره مسابقات جام رمضان گرگان با عنوان «شهر من شهر انتظار» از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان برگزار می شود.

نهمین دوره مسابقات جام رمضان گرگان با عنوان «شهر من شهر انتظار» برگزار می شود

به گزارش گلستان24؛مهستی قدس ولی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان، امروز (26 اردیبهشت) به مناسبت روز جهانی ارتباطات در نشست صمیمی با خبرگزاری های استان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، نهمین دوره مسابقات جام رمضان گرگان با عنوان «شهر من شهر انتظار» با هدف ایجاد فرهنگ پهلوانی و روحیه جوانمردی از طریق ورزش از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مهمترین دستاوردهای این مسابقات ورزشی هیجان انگیز، ایجاد همبستگی، همدلی و صمیمیت بیشتر در بین شهروندان است، افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان، توسعه ورزش همگانی در محلات با مشارکت هیئت های ورزشی و شهروندان، ترویج صمیمیت، همدلی و دوستی بین شهروندان، ایجاد روحیه نشاط و شادمانی در جامعه ورزش، احیای فرهنگ پهلوانی و روحیه جوانمردی از طریق ورزش، ایجاد رقابت بین ورزشکاران محلات و تعامل ورزشی بین آنها، ترویج و احیای ورزش همگانی و احیای بازی های بومی محلی، توانمندسازی شهروندان با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی از طریق فعالیت های ورزشی و تقویت انگیزش و نگرش مثبت عمومی به ورزش در راستای تحقق برنامه های سازمان از اهداف این دوره است.

 

قدس ولی تصریح کرد: در سال جاری، واحد ورزش سازمان فرهنگی ورزشی گرگان در نظر دارد جهت پیشبرد اهداف فرهنگی و ورزشی خود، مطابق با سنوات گذشته مسابقات جام رمضان را در سطح محلات شهر گرگان برگزار کند، به طوری که هیئت های ورزشی موظف هستند در مسابقات ورزشی خود به جای استفاده از قهرمانان ورزشی بیشتر از شهروندان عادی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: پیش بینی شده در مسابقات جام رمضان امسال، علاوه بر مسابقات ورزشی، مسابقاتی نیز در زمینه فرهنگی از قبیل؛ توزیع بروشور، نصب بنر، طراحی سوالات فرهنگی، انتخاب عکاس برتر و غیره برگزار شود.

 

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان اظهارداشت: مسابقات در بخش آقایان در 20 رشته ورزشی و در بخش بانوان نیز در 12 رشته ورزشی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ورزش محلات برقراری عدالت اجتماعی در تقسیم امکانات ورزشی است، گفت: دوری جوانان از معضلات اجتماعی، افزایش نشاط و شادابی اجتماعی، ترویج فرهنگ ورزش در بین محلات، بهینه سازی وقات فراغت شهروندان، ارتقای سطح سلامت شهروندان، پرورش روح و جسم و تقویت هویت محله ای و کمک به رشد و پرورش استعدادهای ورزشی شهروندان از دیگر اهداف در شکل گیری ورزش محلات است.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار