رئ یس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: ۳ مرکز غربالگری سرطان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس راه اندازی می‌شود.

3 مرکز غربالگری سرطان در گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ عبدالرضا فاضل صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با وجود آمار بالای شیوع سرطان در استان، پیش از اینکه این بیماری منجر به کاهش عمر شود نیاز به مراکز غربالگری داریم.

وی با بیان اینکه براساس سطح بندی کشوری، سهمیه استان ها مشخص شده است، افزود: با پیگیری‌های انجام شده مجوز 3 مرکز به استان داده شد که 2 مرکز در شهرستان گرگان و یک مرکز نیز در گنبدکاووس راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اظهار داشت: در حال حاضر برای همه سرطان‌ها غربالگری انجام می‌شود اما تجمیع نیست. برای استان مجوز مرکز تیپ یک غربالگری در گرگان و مجوز تیپ 2 و 3  در گرگان و گنبدکاووس داده شده است.

وی در ادامه با اشاره اجرای طرح ارجاع الکترونیک در استان گفت: با پیگیری‌هایی که در نیمه دوم سال گذشته انجام شد، استان گلستان پایلوت اجرای برنامه ارجاع الکترونیک انتخاب شده است.

فاضل افزود: در حال حاضر این طرح در شهرستان‌های آق‌قلا، بندرترکمن و علی‌آبادکتول در دست اجرا قرار دارد و به زودی در دیگر شهرستان‌ها نیز مقدمه اجرایی شدن آن فراهم می‌شود.

وی درباره وضعیت بیمارستان آق قلا هم اظهار داشت: با توسعه و تجهیز این بیمارستان 90 درصد مراجعات درمانی مردم در همان شهر انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای ارتقاء کیفیت خدمات رسانی، بحث آموزشی شدن این بیمارستان مطرح شده که به همین منظور در چند نوبت بازدیدهایی از بیمارستان صورت گرفته که امیدواریم در سال 97 اجرایی شود.

وی یادآور شد: سال گذشته یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به ارزش 900 میلیون تومان به بیمارستان آق قلا داده شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار