مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای مقدمات طرح ملی تاب‎آوری و توان‎افزایی در استان خبر داد و گفت: این طرح در دو فاز و بعد از ماه مبارک رمضان در استان اجرایی می‎شود.

طرح تاب‎آوری و توان‎افزایی بانوان در گلستان آغاز می‎شود/ اجرای طرح «مسیر کسب و کار من» در استان

به گزارش گلستان24؛کلثوم غفاری صبح امروز در جمع بانوان استانداری گلستان اظهار کرد: مقدمات طرح ملی تاب‎آوری و توان‎افزایی در استان آغاز شده و در دو فاز بعد از ماه مبارک رمضان در استان اجرایی می‎شود.
وی تصریح کرد: نمایشگاه تولیدات بانوان به‎دلیل مقارن شدن ماه مبارک رمضان به چهار الی هفت تیرماه سال‎جاری با شرکت نمایشگاه‎های استان برگزار می‎شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: کمیته چهارگانه‎ای برای حقوق کودک تشکیل شده و مکاتباتی با دستگاه‎ها برای پیگیری حقوق کودک انجام شده و برخی از دستگاه‎ها هنوز کارشناس مشخصی نیز به این کمیته معرفی نکردند.

وی یادآور شد: در حوزه توانمندسازی زنان عشایر متاسفانه هنوز جلسه‎ای برگزار نشده ولی با معرفی مکان برای برگزاری این دوره به اعزام مدرس برای نیازمندی‎های حوزه اقدام می کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: تجهیز و کار بر روی مسائل امنیتی پارک بانوان از دیگر برنامه‎های ما است که دنبال می‎کنیم و سازمان فرهنگی ورزشی گرگان در این مورد اعلام آمادگی کرده است.

غفاری تاکید کرد: در خصوص استفاده از بانوان در پست‎های ارشد در معاون مدیران کل و رؤسای ارشد شهرستانی اقدامات خوبی انجام شده ولی گزارش‎هایی می‎رسد حاکی از آن است که پست‎های اعطا شده به بانوان یا به عنوان کارشناس بوده و یا در همان جایگاه بوده است.
 
*روند اعطای تسهیلات برای بانوان کارآفرین تسهیل شود
وی ادامه داد: به اعتقاد بنده انتظار رئیس جمهور از ارتقای شغلی بانوان این مهم نبوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه امید داریم سهم 30 درصد پست‎های مدیریتی بانوان در استان گلستان تامین شود، افزود: در دستگاه‎هایی اعم از بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر، صنعت، معدن و تجارت، کانون پرورش فکری، کتابخانه‎ها و فنی و حرفه‎ای نسبت به استفاده از بانوان در پست‎های مدیریتی مبادرت شده است.

غفاری از ارائه تسهیلات برای بانوان کارآفرین خبر داد و گفت: متأسفانه ارائه تسهیلات بانکی با یک بروکراسی طولانی روبه‎رو است و برای بسیاری از بانوان وقت‎گذاری چنین بروکراسی ممکن نیست.
وی به اختصاص ساعت ورزش به بانوان شاغل اشاره کرد و یادآورشد: امید داریم بانوان بتوانند برای شادی و نشاط خود با روحیه‎ بهتری به کار بپردازند و از وقتی که در منزل دارند برای ورزش خود استفاد کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان خاطرنشان کرد: ایجاد پارک‎های ورزشی بانوان تاکنون جواب نداده است و لازمه آن این است که در شهرستان‎ها مقدمات کار آن انجام شود و حداقل زمینی برای این منظور در نظر گرفته شود.
 
*شهرداری‎ها برای ایجاد بازارچه دائمی تلاش کنند

غفاری ایجاد بازارچه‎ برای زنان کارآفرین و تولیدات مشاغل کارآفرین را یکی دیگر از دغدغه‎های بانوان سرپرست خانوار دانست و تأکید کرد: متأسفانه ما تنها بازارچه‎های فصلی را شاهد بودیم که امید است شهرداری‎ها در راستای ایجاد بازارچه‎های دائمی حرکت کنند.

وی از اجرای طرح «مسیر کسب و کار من» در 31 استان کشور خبر داد و اذعان کرد: میزبان این طرح دفتر امور بانوان و خانواده‎ است و در هر استانی 100 نفر از واجدین شرایط یا افرادی که دارای ایده کسب و کار هستند مدنظر قرار می‎گیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان متذکر شد: تاکنون میزان ثبت‎نامی در طرح «کسب و کار من» به 100 نفر رسیده است البته اگر تعداد افراد متقاضی بیشتر شود هم مشکلی ندارد.
غفاری با بیان اینکه طرح «مسیر کسب و کار من» ویژه بانوان نیست و 30 درصد این کارگاه ویژه آقایان برگزار می‎شود، تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت‎ماه از طریق سایت فرصت اطلاع‎رسانی است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار