معاون عمرانی استاندار گلستان:

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: مطالعات علمی و کاربردی برای پیشگیری و مقابله با حوادث و بلایای طبیعی برای تصمیم‌سازی بهتر مسوولان در دستور کار باشد.

مطالعات علمی برای پیشگیری و مقابله با حوادث در دستور کار باشد

به گزارش گلستان 24؛میرمحمد غراوی ظهر امروز در جلسه معارفه مدیرکل جدید مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: طبق وظیفه‌مندی دفتر مدیریت بحران، مدیریت، هماهنگی و پیگیری امور بحران از بدور حادث شدن یک حادثه طبیعی، از پیشگیری گرفته تا مدیریت به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مردم بر عهده این اداره کل می‌باشد.

وی تصریح کرد: کمیته‌های تخصصی ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران حوزه مسوولیتی زیادی دارند که شامل خشکسالی، سرمازدگی گرفته تا امدادرسانی، سیل، زلزله، مخاطرات زیست‌محیطی، تا اطفای حریق و بهداشت را شامل می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: استان‌ گلستان در کمربند زلزله کشور قرار دارد سالانه انواع بلایای طبیعی مانند سیل، آتش‌سوزی جنگل و مزارع و خشکسالی و ... را تجربه می‌کند که لازم است برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدیریت ارشد استان و مسوولان مطالعات علمی و کاربردی بر افزایش آمادگی و مقابله با حوادث و بلایا در دستور کار قرار گیرد.

غراوی با تاکید بر اینکه پیگیری مسائل اعتباری باید در اولویت باشد، گفت: انتصاب آقای جمالی در ماه مبارک رمضان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که با توجه به بالای ایشان در مسوولیت‌های مختلف منشاء خیر و برکت برای همه هم‌استانی‌ها باشد.

وی عملکرد سرپرست سابق مدیریت بحران استان گلستان را خالصانه دانست و یادآور شد: یکی از ویژگی‌های خوب سیدخالق سجادی مدیرکل سابق خاکی بودن وی در انجام امورات کاری بوده که باعث می‌شد به لحاظ خصوصیت فردی، انسان را جذب کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان به روحیه پیگیرانه ایشان اشاره کرد و گفت: مجموعه استانداری و استاندار از عملکرد وی رضایت داشته لذا به تشخیص استاندار وی در جایگاه دیگر خدمت خواهند کرد.

سرپرست جدید اداره کل مدیریت بحران استان گلستان نیز در این مراسم گفت: مسوولیت فرصت الهی است که خداوند این فرصت خدمت‌گذاری را نصیب هر کس نمی‌کند.

مجتبی جمالی اظهار کرد: ماموریت و وظایف‌مندی اداره کل مدیریت بحران از آن بابت ارزشمند است که موضوع ماموریت آن، حراست از جان و مال مردم است.

وی تصریح کرد:امیدواریم که هماهنگی‌های در مدیریت بحران به درجه‌ای برسد که فعالیت‌ها و امورات آن براساس کار تیمی برای حل مشکلات مردم سیاست‌گذاری شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار