رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه بخشی از اعتبارات پروژه موزه بزرگ گلستان در سال جاری تخصیص یافته است، گفت: مبلغ 800 میلیون تومان برای شروع عملیات اجرایی این موزه اختصاص داده شد.

بزرگترین  موزه‌های گردشگری شمال کشور در گنبد احداث می شود

به گزارش گلستان24؛امیرعلی گلچشمه امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس پیرامون آخرین وضعیت پروژه اجرایی موزه بزرگ گلستان که در گنبدکاووس اجرایی شده است، با اشاره به اینکه عزم ما برای اتمام هر چه زودتر این پروژه جدی است، اظهار کرد: به هر میزانی که اعتبارات مربوط به این پروژه تخصیص پیدا کرده و نهادهای مختلف با ما همکاری کنند ما نیز با تمام وجود در اجرای این پروژه با شتاب حرکت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مساحت زمین واگذار شده برای ساخت موزه بزرگ گلستان بالغ بر دو هکتار است، افزود: این موزه در 3 هزار متر زیربنا و در یک طبقه ساخته خواهد شد تا به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین موزه‌های شمال کشور هم در حوزه گردشگری و هم در حفظ و تقویت تاریخ و میراث فرهنگی کشور کمک شایانی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه پروژه موزه بزرگ گلستان حدود سه هفته پیش عملیات اجرایی خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات دیوارکشی حول این فضای دو هکتاری در حال انجام است و به موازات آن نیز اقدامات و عملیات تحقیقاتی پروژه نیز در مراحل پایانی خود قرار گرفته است.

گلچشمه با اشاره به اینکه برای ادامه روند اجرایی پروژه منتظر نتایج آزمایش خاک هستیم، ادامه داد: در سال جاری بالغ بر 800 میلیون تومان اعتبار برای توسعه عملیات اجرایی این پروژه در نظر گرفته شده است که  می‌تواند در فاز نخست اجرایی این عملیات موجب افزایش سرعت عمل شود.

وی با بیان اینکه موزه بزرگ گلستان در شهرستان گنبدکاووس به صورت ارگانیک و همراه با طبیعت ساخته خواهد شد، تصریح کرد: این موزه مدرن و به روز می‌تواند محلی برای نمایش آثار باستانی کشف شده از شهر تاریخی جرجان و همچنین تکمیل کننده موزه فرش ترکمن در این منطقه نیز باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس همچنین از اجرای عملیات بهسازی و راهسازی مسیر عبور مرور زائران به بقعه ملا عطا دانشمند در بخش داشلی‌برون خبر داد و گفت: این اقدام که با نگاه توسعه گردشگری در تمام جغرافیای پهناور شهرستان گنبدکاووس صورت می‌گیرد تا کنون بالغ بر 70 میلیون تومان هزینه در بر داشته است که پیش بینی می‌کنیم تا 120 میلیون تومان نیز افزایش پیدا کند.

گلچشمه در ادامه در پاسخ به حواشی به وجود آمده در پی تذکر و هشدار امام جمعه گنبدکاووس مبنی بر حل معضل ترافیک شهری در جوار آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع)، تاکید کرد: این موضوع مجری و مسوول مرتبط با خودش را دارد و ما در آن هیچ اختیاری نداریم اما در حد توان و وظیفه آماده‌ایم برای در اختیار گرفتن زمین، احداث و طراحی مسیرهای تازه با ادارات مختلف از جمله اوقاف و امور خیریه، شهرداری و راهور همکاری کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار