رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان:

حجت الاسلام طاهری گفت: اسلام علاوه بر رحمانیتش به مومنین دستور داده است در مقابله با زورگویان از خشونت استفاده کنند.

امت اسلامی وظیفه دارد در برابر زورگویان مقابله کند/ عدل در جامعه، تنها با پیروی از دستورات خداوند ایجاد می شود

به گزارش گلستان24؛ حجت الاسلام سید علی طاهری، رئیس دانشگاه آزاد استان گلستان در بین نمازگزاران مسجد حضرت امیر با تفسیر آیاتی از قرآن کریم در رابطه با رعایت عدالت، اظهار داشت:خداوند در قرآن کریم می فرماید:( بین دو گروه مومن که با هم درگیر شدند با عدالت بینشان صلح برقرار کنید)؛انبیا آمدند تا مردم عدالت را ترویج کنند و خودشان عدالت را در جامعه نهادینه کنند و اگر شما امروز می‌بینید که آسمان و زمین سر جایشان هستند ،به دلیل این است که خداوند بزرگ بر اساس عدل، آسمان و زمین را آفریده است.

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:در جوامع امروزی برای اینکه عدالت را در جامعه حاکم کنند، می گویند همه چیز باید طبق قانون انجام شود، فرقی هم نمی کند در کجا، چه در منزل، اداره و... اگر قانون حاکم شود، عدالت هم انجام می شود؛ این حرف تا حدی درست است ولی ضعفی بزرگ دارد، ضعفش هم این است که قانونی که امروز ما در جامعه خودمان داریم، همه به دست بشر نوشته می شود و بشر هم ناقص است، همه قوانین دست نوشته بشر نقص دارد با پیاده‌سازی این قوانین در جامعه عدل برقرار نمی شود، تنها فقط زمانی که فرمان خداوند در جامعه حاکم شود عدل اجرا می شود؛ چرا که خداوند دستوری که می دهد دارای نقص نیست.

حجت الاسلام سید علی طاهری با بیان اینکه قوانینی که امروز در جامعه ما حاکم است توسط مجلس شورای اسلامی وضع شده است،گفت: افرادی که در مجلس قانون وضع می کنند کسانی هستند مانند من و شما ،معصوم نیستند. ممکن است در جایی با توجه به منفعت خود و حزب خود قانونی را وضع کنند؛ اما به حمدالله در کشور ما با وجود شورای نگهبان اگر قانونی خلاف شرع باشد، منتفی می شود و در دیگر کشورها این بحث اینگونه نیست.

وی ادامه داد:با این حال باز هم تمام این قوانین دست نوشته بشر است و در هر چند سال قوانین تغییر می کند، این موضوع به علت اینکه نواقصی در قوانین وجود دارد اتفاق می افتد، اما از ۱۴۰۰ سال گذشته هنوز کسی نتوانسته که بگوید این آیه قرآن و دستور خداوند نقض دارد؛ عدل زمانی در جامعه پیاده می‌شود که همه مطیع امر خداوند باشند، خداوند عادل و دستوراتش عادلانه است و ما اگر می‌خواهیم عدالت در جامعه برقرار شود، باید سراغ دستورات خداوند برویم؛ چرا که تنها این گونه ما به عدالت واقعی میرسیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد گرگان با اشاره به آیات قران کریم، گفت:خداوند در قرآن کریم می فرماید: هر گاه که دو گروه از مسلمانان با یکدیگر درگیر شدند، دیگر مسلمانان نبایند بی تفاوت باشند،این بدین معنی است که حتی اگر پیامبر هم حضور داشته باشد کافی نیست و دیگر مسلمانان نیز خودشان باید به این موضوع ورود پیدا کنند و به محض اینکه شما دیدید دو گروه از مسلمانان با یکدیگر درگیر شدند، به سرعت بروید به سراغ برطرف کردن این قائله؛نکته دیگر در آیه قرآن این است، وقتی برای مصالحه رفتید و دیدید یک طرف به طرف دیگر زور می گوید، به صورت دسته جمعی آن طرف زورگو را سر جایش بنشانید.

حجت الاسلام سید علی طاهری ادامه داد:امروز امت اسلامی مخاطب این آیه است؛ هر وقت بین دو گروه از مسلمانان مشکلی پیش آمده، امت اسلامی باید وارد شود و قائله را ختم کند، نکته ی دیگر این است که اگر دیدیم آن فرد زورگو با توصیه و تذکر اصلاح نمی شود، باید درگیر شویم اگر این درگیری منجر به این شد که او را بکشیم آیه قرآن صریحتاً می فرماید این کار را بکنید.

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در ادامه بحث خود یاد آور شد: انسان ظالم،یاغی و ستمگر خونش ارزشی ندارد، بلکه خون مسلمان بی آزار محترم است؛ طبق دستور قرآن کریم، اگر شما با یک گروه یا فردی که از خشونت استفاده می کند، مواجه شدید شما هم به ناچار از خشونت استفاده کنید.

این استاد دانشگاه با اشاره به سوء استفاده های دشمنان از کرامت و رحمانیت قرآن،گفت: دیدید الان باب شده و می گویند اسلام رحمانی، بله اسلام رحمانی هم داریم، اسلامی که میگوید بکش هم داریم؛ اینکه فقط و فقط ما اسلام را رحمانی ببینیم، اسلام مقابل دشمنان ضعیف می شود و به همین منظور دشمنان آیات قرآن که به جنگ و جهاد مربوط است می ترسند و در برخی از کشورهای اسلامی قرآن های چاپ شده توسط صهیونیست ها و دشمنان اسلام، آیات مربوط به جهاد به طور کل حذف شده است .

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار