مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: ۸۹۲ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان گلستان در رشته‌های مختلف فعالیت کرده و حدود ۲۰۰۰ برنامه هنری و کارگاه آموزشی در کل استان برگزار خواهد شد.

به گزارش گلستان24؛به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری اظهار داشت: تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت در سطح استان گلستان 892 پایگاه در رشته‌های قرآنی، تجسمی،خوشنویسی، تئاتر، موسیقی، قرآنی و غیره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: حدود 2 هزار برنامه هنری و کارگاه آموزشی مناسب در کل استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و اهمیت و ضرورت برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت با هدف پرورش استعدادها و ساماندهی برنامه‌ریزی کودکان و نوجوانان در ایام تابستان، بستری مناسب به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جامعه از 10 تیر تا 10 شهریور در 11 شهرستان استان فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: از بین 200 آموزشگاه آزادهنری 142 آموزشگاه آزاد هنری فعال در استان در رشته‌های هنرهای نمایشی، موسیقی، تجسمی، خوشنویسی، سینمایی و از بین 14 موسسه قرآنی 13 موسسه فعال در رشته‌های تجوید و روخوانی و حفظ و قرائت قرآن مجید فعالیت خواهند داشت.

کشمیری ادامه داد: از بین 737 کانون مساجد حدود 550 پایگاه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در پورتال بچه‌های مسجد ثبت نام کرده‌اند و آمادگی برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در رشته‌های قرآنی و مهارتی، اردویی و مناسبتی، فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی و اطلاع‌رسانی و تبلیغات را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اطلاع‌رسانی و تبلیغات مناسب در سطح شهرستان، نظارت و بازدید مستمر از کلاس‌های طرح و انعکاس خبری، ارائه گزارش مصور طرح اوقات فراغت در شهرستان‌ها، معرفی مدرسان واجد شرایط از طرف آموزشگاه‌های آزاد هنری به پایگاه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و صدور گواهی آموزشی از طریق آموزشگاه‌های هنری از جمله نظارت‌ها و عملکرد اداره کل بر روی این طرح است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار