رییس اداره فناوری های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گلستان گفت: در راستای نوسازی ناوگان برداشت محصولات و کاهش هدر رفت آن امسال زارعان استان 50 دستگاه کمباین خریداری کردند.

زارعان استان 50 دستگاه کمباین خریداری کردند

به گزارش گلستان24؛عید محمد فاروقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای خرید هر دستگاه کمباین تولید داخل یک میلیارد و 630 میلیون ریال هزینه می شود که 10 تا 20 درصد آن سهم آورده متقاضی و مابقی وام ارزان قیمت است.
به گفته وی؛ کمباین تولید داحل در سال حمایت از کالای ایرانی از حمایت ویژه برخوردار بوده و وام پرداختی با کارمزد چهار درصد در روستاهای مناطق مرزی و 6 درصد برای سایر مناطق است.
وی؛ آورده متقاضیان را در مناطق مرزی 10 درصد و غیرمرزی 20 درصد قیمت کمباین اعلام کرد و افزود: امسال در این استان برای خرید کمباین تولید داخل 165 متقاضی و کمباین سنگین وارداتی 10 پرونده تشکیل شده است.
فاروقی همچنین از تحویل هفت دستگاه کمباین سنگین وارداتی به متقاضیان واجد شرایط در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این دستگاه ها 6 میلیارد و 830 میلیون ریال قیمت دارد که با محاسبه سود بانکی آن باید متقاضی 11 میلیارد ریال پرداخت کند.
وی از متقاضیان خرید کمباین در استان خواست که برای استفاده از وام نوسازی ناوگان برداشت محصولات زراعی به مدیریت جهادکشاورزی در شهرستان ها مراجعه کنند.
رییس اداره فناوری های مکانیزاسیون کشاورزی گلستان با بیان اینکه در پنج سال اخیر 250 دستگاه کمباین نو به ناوگان برداشت محصولات زراعی استان افزوده شد، گفت: در این استان 49 درصد از کمباین های موجود عمر بالای 20 سال، 26درصد عمر بین 13 تا 20 سال و 25 درصد زیر13 سال سن دارند.
استان گلستان بعد از فارس جایگاه دوم کشوری را در این بخش با دو هزار و 700 دستگاه کمباین دارد.
گلستان واقع در شمال کشور 650 هزار هکتار زمین زراعی دارد که هر ساله بیش از 500 هکتار آن زیر کشت محصولات پاییزه از جمله گندم، دانه های روغنی به ویژه کلزا و جو می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار