شورا شهر گرگان برای اجرای طرح‌های عمرانی شهر پیمانکاران بومی را در اولویت قرار دادند.

استقبال شورا شهری‌ها از پیمانکاران بومی

به گزارش گلستان24؛در هشتاد سومین جلسه علنی شورای شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور شهردار و انجمن پیمانکاران استان برای اجرای طرح‌های عمرانی شهر برگزارشد.

در این جلسه عبدالهی رئیس شورای شهرگرگان گفت: حضور پیمانکاران در این جلسه بعنوان شهروندان گرگانی که فرایند ارائه خدماتی که برای اجرای طرح‌های عمرانی زمینه اشتغال جوانان شهر فراهم می‌کنند و سابقه درخشانی دارند و با حضور این پیمانکاران در این جلسه طرح موضوع کنند.

وی ادامه داد: از شهردار خواستارم برای پیامانکاران با درنظر گرفتن رتبه پایین‌تر با توجه به سطح اجرای طرح برای پیمانکاران بومی در زمینه حضور در عرصه رقابت در مناقصه فراهم کند.

در ادامه گرزین عضو شورای شهر گفت: شهرداری اگر بتواند برای اجرای طرح‌ها از ظرفیت پیمانکاران بومی استفاده کند موفق می‌شود و قطعا خیلی از مشکلاتی که طرح‌های غیر بومی در شهرداری دارد با واگذار کردن طرح‌ها به پیمانکاران بومی این مشکلات دیگر پیش نمی‌آید.

وی ادامه داد: پیامانکاران بومی توان و اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ را دارند.

مرتضوی عضو شورای شهرگرگان گفت: یکی از علت‌های طرح عمرانی رتبه بندی دو مطرح شده است شرایط حساس مناقصه هست و بخش مهمی از دریافت‌ها تهاتور است بخش کوچکتر از آن دریافت نقدی است.

مرتضوی گفت: افزایش قیمت مصالح در ده روز اخیر بسیار نگران کننده است و باعث این شد که اکثر پیمانکاران و انبوه سازان برای اجرای طرح‌ها باعث تردید شدند.

وی اضافه کرد: هر زمان به شر کت‌های بومی هر زمان مورد اعتماد قرار گرفتن نتیجه مثبت داشت و شرکت‌هایی که غیربومی رتبه اول بودند که کار‌های آن‌ها زیر ۳۰ درصد بود و شرکت‌های بومی تجریه موفقی یود.

وی گفت: زیر گذر میدان معلم که با استفاده از ظرفیت بومی تجربه‌ی خوبی بود.

جلالی رئیس انجمن پیمانکاران استان گفت: با وضیعت اقتصادی رقابت خیلی کاهش دادید به علت گرانی مصالح ماشین آلات ومواد اولیه پیمانکاران برای اجرای طرح استقبال نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری برای اجرای طرح‌ها و اضافه کردن به ارزش افزوده شهر به شرکت‌های رتبه سه بومی طرح‌های عمرانی را واگذار کند.

جرجانی عضو شورای شهر گرگان گفت: برای اجرای طرح استفاده از خدمات شهری و فضای سبز الویت بااستفاده پیمانکران بومی است و با شرایطی که پیمانکاران توانمندی اجرای طرح‌ها و تجهیزات مورد استفاده انجام می‌شود شهرداری تلاش می‌کند از رتبه‌های بالات ر. در نظر بگیرد تا طرح هارا به سر انجام برسانند.

وی گفت: قرداد پیش رو شهرداری ۰، ۴ درصد نقدی و ۶۰ در صد بصورت تهاتور انجام می‌شود که پیامانکار توانمندی مالی داشته باشد و در یک طرح عمرانی ۲۰میلیاردی دوازده میلیارد تومان هزینه کند وبه همین علت شهرداری نیاز دارد از رتبه‌های بالاتر استفاده کند که پیمانکاران بزرگتر برای انجام طر ح. توانمندی لازم را داشته باشند.

آقا ملایی عضو شورا شهر گرگان گفت: با اشاره به موافقت خود با دستور جلسه گفت: با در نظر گرفتن شرایط و قانون پیمانکاران بومی را در اولویت قرار داده شود و شهرداری از ظرفیت‌های نیرو‌های بومی بیشتر بهره‌مند شود.

دادبود شهردار گرگان گفت: اگر شهرداری برای اجرای طرح‌ها با کمترین حاشیه و با رتبه بندی دقیق از پیمانکاران بومی حمایت می‌کند وشهرداری از ظرفیت پیمانکاران بومی و خدمات سرمایه گزاری بیشتر استفاده می‌کند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار