وعده شهردار آق‌قلا به شهروندان:

متاسفانه یکی از معضلات اساسی که شهروندان آق‌قلا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم وجود آسفالت مناسب در سطح شهر آق‌قلا است و مسافرانی که این مسیر را برای تردد خود انتخاب می‌کنند از نامناسب بودن روکش آسفالت گلایه می‌کنند.

انقلاب خوبی برای عملیاتی شدن آسفالت در سطح شهر آق‌قلا اتفاق می‌افتد/ بیگانه بودن باکس زباله در شهر آق‌قلا

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ وضعیت اسفناک و کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌های اصلی شهرستان آق‌قلا و حتی کوچه‌ پس‌ کوچه‌های آن باعث ایجاد گلایه‌های زیاد مردم این شهر شده است که رفع این مشکل، همت مسوولان متولی را می‌طلبد.

ایجاد یک آسفالت مناسب برای تردد اتومبیل‌ها یک امر ضروری است و خواسته به حق مردم تلقی می‌شود و در این زمینه شورای شهر و شهردار باید اقدامات لازم را تدارک ببینند و آسفالت مناسبی را برای عبور و مرور خودروها ایجاد کنند و با اجرای این پروژه‌ها در کاهش ترافیک شهری گام موثری برداشته شود.

در سال 1396 قریب به 6 هزار تن آسفالت در شهرستان آق‌قلا مورد بهره‌برداری قرار گرفت که ایجاد آسفالت در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال صورت گرفت.

در سال گذشته مساحتی قریب به یک‌هزار و ۳۰۰ مترمربع از خیابان امام خمینی (ره) و خیابان معلم شهرستان آق‌قلا روکش آسفالت انجام گرفت که اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و 950 میلیون ریال در نظر گرفته شد.

یکی از کسبه‌های شهرستان آق‌قلا از نبود روکش آسفالت مناسب در سطح شهر گلایه کرد و در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: من یکی از شهروندان شهر آق‌قلا هستم و هنگامی که با اتومبیل شخصی خودم از جاده‌های این شهر عبور می‌کنم از نامناسب بودن آسفالت حتی درون شهر همیشه گله‌مند بودم، وضعیت آسفالت به شدت بغرنج و نگران‌کننده است مسوولان در این زمینه اقدامات مناسب را انجام دهند.

این شهروند ادامه داد: آسفالت داخل شهر زیاد خوب نیست و نیاز به روکش آسفالت داریم و مسافرانی که این مسیر را برای مسافرت خود انتخاب می‌کنند از تردد در این مسیر راضی نیستند.

یکی دیگر از شهروندان آق‌قلا از نبود باکس زباله در مرکز اصلی شهر گلایه کرد و گفت: باکس زباله در سطح شهرستان آق‌قلا بسیار کم است گویا شهر ما با باکس زباله بیگانه است؛ مغازه من در فلکه قدس شهرستان آق‌قلا قرار دارد یعنی بهترین قسمت شهر و مرکز شهر آق‌قلا است ولی متاسفانه حتی یک باکس زباله در این مسیر وجود ندارد و ما مجبور هستیم که زباله‌های خودمان را درون جوی آب بریزیم.

شهروند دیگری از وجود سرعت‌گیرهای زیاد و نامناسب در این منطقه ابراز نارضایتی کرد و افزود: سرعت‌گیرهای شهر آق‌قلا بسیار بزرگ است و من که یکی از شهروندان این شهر هستم با خودروی سواری خودم به زور از این سرعت‌گیرها عبور می‌کنم و متاسفانه تعداد این سرعت‌گیرها در سطح شهرستان آق‌قلا بسیار زیاد است و درست است که وجود سرعت‌گیر در خیابان مفید است ولی زیاد بودن آن در مسیر کار درستی نیست.

شهردار شهر آق‌قلا در راستای عملیاتی شدن روکش آسفالت در شهر آق قلا گفت: در تابستان سال جاری انقلاب خوبی در راستای آسفالت در سطح شهر آق‌قلا اتفاق خواهد افتاد.

در حال حاضر برخی از معابر شهر در حال موزاییک شدن و سنگ‌فرش شدن است و قطعا بعد از پایان این کار باکس زباله را در مکان‌های مورد نیاز ایجاد خواهیم کرد.

اماندردی کلته ابراز کرد: فلکه قدس محل اقتصادی و مرکز شهر آق‌قلا است امیدواریم که سنگ‌فرش‌ها تا عید سعید فطر به پایان برسد در صورتی که بتوانیم این سنگفرش‌ها را تا عید سعید فطر به پایان برسانیم در نظر داریم که نیمکت‌های خاصی را در محل‌های مورد نظر در سطح شهر آق‌قلا ایجاد کنیم تقریبا می‌توان گفت که سفارش‌های نیمکت‌ها داده شده است و همچنین ایجاد باکس زباله است.

کانال‌های کوچکی برای روشنایی سطح شهر در وسط شهر آق‌قلا قرار دادیم که به زودی این فعالیت‌ها در شهر آق‌قلا انجام خواهد شد.

شهردار آق‌قلا در خصوص ایجاد باکس زباله در مرکز شهر گفت: متاسفانه چندین سال است که باکس زباله در فلکه قدس (مرکز شهر آق‌قلا) وجود ندارد ولی به زودی این مشکل مرتفع خواهد شد.

متکدیان از روستاهای اطراف به شهر آق‌قلا می‌آیند که اکثرا نیز خانم هستند و این امر باعث شده تا جلوه نازیبایی به شهر داده شود که در این زمینه قرار شد نامه‌ای به نیروی انتظامی ارسال شود تا نیروی انتظامی با این متکدیان خیابانی برخورد کنند زیرا وجود متکدیان برای شهر آق‌قلا یک معضل محسوب می‌شود.

این مقام مسوول در خصوص سرعت‌گیرهای شهرستان آق‌قلا اظهار کرد: سرعت‌گیرها، استانداردهایی دارند که این استانداردها در دست پلیس راهور است و باید اشاره کنم که برخی از مکان‌ها از جمله محلات (دست‌اندازها) مشکل دارد که باید مرتفع شوند

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار