مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با غیرقانونی دانستن دریافت وجه اجباری از خانواده ها هنگام ثبت نام دانش آموزان، به مدیران مدارس دولتی این استان هشدار داد از دریافت وجه تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پرهیز نمایند.

دریافت وجه هنگام ثبت نام غیرقانونی است

به گزارش گلستان24؛ احسان گوهری راد روز یکشنبه در همایش مدیران مدارس و سرگروه های آموزش متوسطه نظری شرق گلستان که در گنبد برگزار شد، گفت: هرگونه مشارکت خانواده ها برای کمک به مدارس قبل از مهر ماه باید اختیاری باشد.
وی با اذعان به وجود برخی مشکلات در مدارس از جمله پرداخت نشدن سرانه ها و وجود قبض های پرداخت نشده آب، برق، گاز و تلفن که مشارکت خانواده ها را در این خصوص می طلبد، افزود: با این حال مدیران مدارس هنگام ثبت نام، تنها باید پول کتاب و بیمه را دریافت نمایند.
گوهری راد اضافه کرد: برای دریافت شهریه در مدارس غیردولتی و هیات امنایی براساس میزان تعیین شده در سامانه شهریه، مشکلی وجود ندارد اما خانواده ها باید شهریه ها را به حساب مدرسه واریز و از پرداخت نقدی آن خودداری نمایند.
وی تصریح کرد: نظارت های مستمر محسوس و نامحسوس از مدارس گلستان هنگام ثبت نام انجام می شود و تاکنون که بیش از 85 درصد ثبت نام ها انجام شده، گزارش تخلف یا شکایتی از اولیا مبنی بر دریافت وجه هنگام ثبت نام صورت نگرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همچنین مدیران را راهبران آموزشی مدارس دانست و گفت: برای پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت و ارتقای کیفیت مسائل آموزشی و پرورشی مدیران باید برنامه داشته باشند.
گوهری راد افزود: در کنار برنامه ریزی که بایستی مبتنی بر واقعیت ها و نه آرمانی باشد، استفاده صحیح از مشارکت معلمان، خانواده ها و دانش آموزان نیز در پیشبرد امور مهم است و نباید از آن غفلت شود.
وی با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور و ضرورت سعه صدر فرهنگیان برای دریافت مطالبات، اضافه کرد: براساس این شرایط و مشکلات مالی دولت، پرداخت مطالبات این قشر به تاخیر می افتد اما نباید خللی در انگیزه معلمان برای آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم ایجاد شود.
به گفته وی، مطالبات فرهنگیان قبل و بعد از انقلاب نیز وجود داشته و هیچ دولتی نمی تواند به طور کامل آن را پرداخت نماید.
گوهری راد تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور، مشکلاتی را برای خانواده ها نیز ایجاد کرده و اگر مدیران مدارس بخواهند با بی تدبیری، به اجبار از خانواده ها پول دریافت نمایند، بر خلاف اصول اخلاقی و قانونی است. 
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به تغییر تمام کتاب های درسی پایه دوازدهم و کاهش ساعت آموزشی این پایه از 36 به 24 ساعت درسال تحصیلی جدید، از مدیران مدارس خواست در مدت باقی مانده، نسبت به آگاهی بخشی به خانواده ها و نیز فراهم کردن فضای مناسب آموزشی تلاش کنند. 
گوهری راد آمار دانش آموزان گلستان درسال تحصیلی جدید را 347 هزار نفر اعلام کرد و از خانواده هایی که دانش آموز پایه اول دبستان دارند، درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به سنجش سلامت و ثبت نام اقدام نمایند.
وی اهمیت حضور توامان دانش آموزان و معلمان در اول مهر ماه در کلاس درس را یادآور شد و بر رعایت آن از سوی این دو قشر با نظارت مدیران مدارس تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، فرج الله رزاقی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز در این همایش با تشکر از زحمات معلمان و خانواده ها درسال تحصیلی 97 - 96، هرگونه موفقیت مدیران مدارس را منوط به برنامه ریزی اصولی و استفاده از تجربیات گذشته دانست و برآن تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، دراین همایش ابراهیم حاجیلری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز توضیحاتی درخصوص تغییرات کتاب های پایه دوازدهم و ضرورت آگاهی بخشی به خانواده ها و برگزاری کلاس های آموزشی برای دبیران این پایه ارائه داد.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، افزون بر 70 هزار دانش آموز و حدود چهار هزار فرهنگی شاغل دارد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار