رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از کشت 22 هزار هکتار سویا در مزارع سطح استان خبر داد.

پرداخت 90 درصد طلب کلزاکاران

به گزارش گلستان24؛علی موسی‌خانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در استان گلستان قریب به 22 هزار هکتار کشت سویا انجام شد و این در حالی است که در سال گذشته قریب به ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت سویا بود.

وی تصریح کرد: زراعت‌های بهاره و تابستانه از قبیل زراعت سویا، پنبه، آفتابگردان و تا حدودی کنجد در مزارع استان گلستان کشت شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص کشت پنبه در مزارع استان گلستان ابراز کرد: تاکنون قریب به 11 هزار و 600 هکتار پنبه در گلستان کشت شد.

موسی‌خانی در خصوص کشت آفتابگردان در استان گلستان اذعان کرد: 3 هزار و 200 هکتار از مزارع استان گلستان زیر کشت آفتابگردان رفت و یک هزار هکتار از اراضی این استان کنجد کشت شد.

وی تصریح کرد: برای مزارع پنبه در شهرستان‌های کردکوی، آق‌قلا، رامیان و گنبدکاووس ارقام مختلف را در کنار یکدیگر کشت می‌کنیم.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطرنشان کرد: ارقام مختلف سویا که در بین کشاورزان رایج است و همچنین ارقام وارداتی در زراعت سویا در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، گرگان، گالیکش و کردکوی اجرایی می‌شود تا عملکرد محصول در ارقام مختلف برای کشاورزان قابل رویت باشد.

موسی‌خانی با بیان اینکه تقریبا زمان برداشت آفتابگردان در گلستان آغاز شده است، ابراز کرد: در شهرهای «گلیدداغ» مراوه‌تپه، بندرترکمن و گرگان ارقام آفتابگردان که در بین کشاورزان رایج است و کشاورزان آنها را می‌شناسند به همراه ارقامی که جدید و وارداتی هستند را در کنار یکدیگر کشت می‌کنند.

وی بیان کرد: برداشت زراعت آفتابگردان در شرق استان گلستان آغاز شده است و با هماهنگی مباشر خرید که شرکت غله و خدمات بازرگانی است یک مرکز خرید در شهر گالیکش توسط تعاون روستایی بازگشایی شد که امیدوارم یک مرکز خرید در منطقه گلیداغ مراوه‌تپه که بیشترین کشت آفتابگردان انجام گرفت بازگشایی شود.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از خرید تضمینی آفتابگردان به قیمت 2 هزار و 664 تومان از کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: در منطقه غرب استان گلستان که کشت‌ها به صورت تابستان است و اکثر محصولات زراعی آفتابگردان در فاز گلدهی هستند انشاالله در این منطقه نیز یک مرکز خرید بازگشایی شود و به قیمت تضمینی 2 هزار و 664 تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.

موسی‌خانی گفت: تاکنون قریب به 90 درصد کلزاکاران گلستانی وجه خودشان را دریافت کردند و انشاالله آفتابگردان نیز به همین شکل پرداخت خواهد شد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار