مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به تهیه پیوست اشتغالزایی برای طرح‌های مربوط به احیاء و بازسازی موقوفات استان گفت: تا تابستان سال آینده یک‌هزار شغل از سوی اوقاف و امور خیریه استان ایجاد خواهد شد.

هزار شغل در طرح‌های احیاء و بازسازی موقوفات استان ایجاد شد

به گزارش گلستان24؛روح‌اله سلیمانی‌فرد در بازدید از غرفه این خبرگزاری در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌های استان گلستان اظهارداشت: این نمایشگاه فرصت خوبی است تا مردم و مسئولان به رسانه‌ها که قشری اثرگذار اما مظلوم هستند، برای مجاهدت‌هایشان خداقوت بگویند.

وی افزود: رسانه‌ها در پژواک و انعکاس خواسته‌های مردم نقش موثری دارند. متاسفانه به دلیل بروکراسی‌حاکم بر دستگاه‌های اجرایی و بخش اداری، فاصله‌ای بین مردم و مسئولان ایجاد شده است. رسانه‌ها می‌توانند کم و کاستی‌ها را رصد کنند و آنها را از مدیران مطالبه نمایند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در دوره جدید مدیریتی برنامه‌ها و اقدامات این بخش بر 4 اصل خدمت، سلامت، صداقت و شفافیت بنیان گذاشته شده است، گفت: در راستای این اصول مبتنی بر مدیریت جهادی و انقلابی و خردگرایی تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های موجود در استان بهره بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: احیاء موقوفات را با پیوست اشتغالزایی برای جوانان جزو اهداف اوقاف قرار داده‌ایم. استان گلستان ظرفیت‌های ارزشمندی در حوزه گردشگری مذهبی، زراعت و باغبانی، عمران و احیاء موقوفات به ویژه در بافت قدیم گرگان وجود دارد.

سلیمانی‌فرد افزود: در حال دسته‌بندی و اولویت‌بندی این فرصت‌ها هستیم. در همین زمینه گروهی را به عنوان حلقه مشاوران در حوزه‌های تخصصی در حال شکل‌دهی هستیم تا از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.

وی بیان داشت: مذاکراتی با مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، حوزه‌های تخصصی مانند میراث فرهنگی و جهادکشاورزی داشتیم تا بتوانیم بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری و افزایش شاخص بهره‌وری را در موقوفات داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با اشاره به تهیه پیوست اشتغالزایی برای طرح‌های مختلف در اوقاف تأکید کرد: تا تابستان سال آینده یکهزار شغل را هدفگذاری کرده‌ایم و به آن خواهیم رسید. این اتفاق دور از دسترس نخواهد بود بلکه بسته‌های اجرایی آن نیز فراهم شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار